گروه اجتماعی - مینا شهنی: در‌های مؤسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی به دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و توسط حراست این سازمان به‌روی کارمندان قفل شد.

17آذرصبح کارمندان این مؤسسه با درهای قفل شده روبه‌رو شدند و متوجه شدند که نگهبان توسط چند مرد دیگر در داخل ساختمان است و قفل درها هم عوض شده‌است و ورود به ساختمان ممکن نیست. یکی از کارمندان گفت: با پلیس 110 تماس گرفتیم تا ماجرا را پیگیری کند، با ورود پلیس مردانی که داخل ساختمان بودند گفتند که کارکنان حراست سازمان تامین اجتماعی هستند و به دستور مدیرعامل سازمان، درهای ساختمان را قفل کرده‌اند تا مانع از ورود کارکنان شوند.

مشاور پاسخ می‌دهد

در میان جمع کارمندان معترض مقابل ساختمان قفل‌شده، یکی از مشاوران مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشت و در توضیح این رخداد گفت: من دقیقا در جریان نیستم، قرار بوده که آموزش و پژوهش ادغام شوند و دلیل اصلی این ادغام هم کوچک‌سازی سازمان بوده‌است.

او که خود را رضوی معرفی کرد در پاسخ به اینکه آیا این اقدام با موافقت شورای‌عالی تامین اجتماعی بوده‌است، توضیح داد: من در جریان نیستم، من شورای‌عالی نبودم و خبر ندارم.
به گفته رضوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس ضوابط و مقررات تصمیم به این کار گرفته‌است.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آینده شغلی کارکنان پژوهشکده گفت‌ که تمامی افراد در بخش‌های دیگر سازمان جذب می‌شوند.یکی از کارمندان گفت که به آنها گفته‌اند به شرکت خانه‌‌سازی‌ بروند اما در تماس با شرکت به او گفته‌اند که نیرو لازم نداریم. رضوی دراین‌باره گفت: من مدیر عامل شرکت خانه‌سازی‌ هستم و از همین جا تمامی کارکنان را به همکاری در شرکت خانه‌سازی‌ دعوت می‌کنم.

او گفت که شرکتش تمامی 43 کارمند را استخدام خواهد کرد اما در پاسخ به اینکه یک پژوهشگر چه کاری برای شرکت خانه‌سازی می‌تواند انجام دهد، گفت: شرکت خانه‌سازی،‌ شرکت بزرگی است و عمدتا  از تخصص‌های متفاوت می‌تواند استفاده کند.

ساعت 9 شب خبر دادند

محمد زمانی رئیس مؤسسه پژوهش تامین اجتماعی در جمع کارکنان این مؤسسه گفت که پریشب ساعت 9 به او خبر داده‌اند که صبح روز بعد تمامی کارکنان مؤسسه باید به شرکت خانه‌سازی‌ بروند اما او فرصت کافی نداشته که بتواند کارکنان را از تصمیم سازمان تامین اجتماعی آگاه کند.

زمانی از کارکنان خواست تا اجازه دهند فرایند قانونی طی شود، به اعتقاد او مدیرعامل سازمان تصمیماتی برای کوچک‌سازی سازمان گرفته و تصمیم بر ادغام پژوهش و آموزش دارد که بهتر است تمامی کارکنان در این راستا قدم بردارند.

یکی از کارمندان مؤسسه دراین ارتباط گفت که این مؤسسه شخصیت حقوقی مستقل دارد و برای ادغام یا انحلال نیاز به حکم هیات‌مدیره سازمان دارد و مدیرعامل نمی‌تواند به تنهایی تصمیم به تعطیلی‌اش بگیرد.

هیأت‌مدیره سازمان هشدار داد

چندی پیش برخی از اعضای هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی نسبت به هر گونه تغییر در تشکیلات سازمان پیش از تأیید هیات‌مدیره هشدار داده ‌بودند.آنها در نامه‌ای به اسماعیل یوسف‌نژاد، معاون اداری مالی این سازمان آورده‌اند: برابر آخرین اطلاع واصله اقداماتی در جهت حذف مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی درشرف انجام است، همانگونه که مستحضرید حسب بند «ت» ماده 13 و بند «ج» ماده 8 اساسنامه،

هر گونه تغییر در تشکیلات کلان سازمان قبل از تأیید هیات‌مدیره و تصویب شورای عالی تامین اجتماعی و هرگونه تغییر در تشکیلات تفصیلی قبل از تصویب هیات‌مدیره فاقد محمل قانونی است،

مقتضی است دستور فرمایید حسب بند 2 هزار و یکصد و چهل و دومین جلسه هیات‌مدیره سازمان از انجام هرگونه تغییر و جابه‌جایی خودداری گردد؛ درغیر این صورت عواقب قانون ناشی از اقدامات انجام شده برعهده آمر و عامل دستورات خواهد بود.

طریقت، نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی و حسن‌زاده، عضو هیات‌مدیره این سازمان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور که ریاست شورای‌عالی تامین اجتماعی را بر عهده دارد از مدیر عامل تامین اجتماعی انتقاد کرده و در نامه‌ای به تاریخ سوم آذرماه خواستار دستور رئیس‌جمهور به وی برای تمکین به مصوبات هیات‌مدیره شدند.

در این نامه آمده است: براساس بند «ر» تبصره «1» امور اقتصادی برنامه و بودجه سال 1388 مصوب شورای‌عالی به سازمان تکلیف کرده است نسبت به اصلاح ساختار حقوقی و مالی مؤسسه به‌منظور تبدیل وضعیت آن به پژوهشگاه تامین اجتماعی تحت نظر هیات‌مدیره سازمان اقدام کند.

پر واضح است که انحلال آن و قرار گرفتن در زیر مجموعه مدیرعامل به عنوان یک اداره کل مصداق عینی تعارض منافع بوده و به جز دوختن لباس کارشناسی برای نقطه نظرات مدیران مشکلی از سازمان تامین اجتماعی را حل نخواهد کرد.

کد خبر 96927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز