سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

تعدادی از افراد شرکت‌کننده در برخی از تجمعات 16 آذر که دادسرای عمومی و انقلاب تهران آن را غیرقانونی خوانده است، دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران بنا به دستور عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران تحقیقات از دستگیرشدگان آغاز شده است. در این گزارش آمده است به محض پایان تحقیقات، اطلاعات تکمیلی درخصوص دستگیرشدگان منتشر خواهد شد.

پیش از این معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده بود: پلیس تعدادی از اغتشاشگران مراسم روز دانشجو را دستگیر کرد.سرهنگ محسن خانچرلی گفت: پلیس طبق قانون با تجمعات غیرقانونی برخورد کرد و به آشوبگران اجازه عرض اندام نداد. وی اظهار داشت: بر این اساس، تعدادی از آشوبگرانی که به اموال عمومی خسارت وارد می‌کردند، دستگیر شدند.سرهنگ خانچرلی افزود: تعداد دستگیر شدگان مراسم روز دانشجو به‌زودی اعلام می‌شود.

ارجاع احکام 22 نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر به اجرای احکام
 
دادسرای تهران همچنین اعلام کرد: احکام قطعی 22 نفر از محکومان حوادث اخیر که پرونده آنان در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفته بود به واحد اجرای احکام دادسرای انقلاب تهران ارسال شد.

طبق احکام صادره 18 نفر از محکومان مذکور به حبس از 4 ماه تا 4 و نیم سال محکوم شده‌اند. همچنین درباره برخی از محکومان یاد شده جزای نقدی و مجازات شلاق نیز صادر شده است. این گزارش حاکی است 4 نفر از متهمان دستگیر شده نیز از دادگاه رأی برائت دریافت کردند.

اقدام علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، تخریب و آتش‌سوزی، ایجاد آشوب، حمله به ماموران، ایراد ضرب و جرح و استفاده از سلاح سرد از جمله اتهامات محکوم شدگان یاد شده است.

این دادسرا همچنین از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر در روز سه‌شنبه در دادگاه انقلاب تهران خبر داد.بر این اساس رسیدگی به اتهامات محمد علی دادخواه و محمد اولیایی فر در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 96928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز