به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که در کنفرانس جامعه روانشناختی بریتانیا ارائه شد، میگوید شرکتها حتی باید تشویق شوند که کارمندانشان به طور مرتب مدیران قسمتها را ارزیابی کنند تا "کارمندان شاد، سالم و عاری از استرس" شوند.
پژوهشگران گروهی 150 نفره از روسا را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه از آنها در مورد مهارتهای مدیریتشان از حدود 500 نفر از کارمندان بازخورد دریافت میکنند و گروه دیگر واکنشی را دریافت نمیکردند.
این بررسی نتیجهگیری میکند: "هنگامی که مدیران از کارمندانشان بازخورد دریافت میکردند، با احتمال بیشتری سبک مدیریتشان را تغییر میدادند و نهایتا به مدیران بخش کارآمدتری بدل میشدند."
کارمندان نیز هنگامی که به آنها اجازه داده میشد نظرات خود را بیان کنند، سود میبردند و استرسشان را کاهش مییافت.
این پژوهشگران میگویند: "استرس پیامدهایی فراگیر برای افراد به دنبال دارد؛ افرادی که تحت استرس هستند ممکن است علائم روانی مانند اضطراب یا افسردگی، یا علائم فیزیولوژیک مانند تپش قلب یا بالارفتن فشار خون و یا علائم شناختی مانند کاهش توانایی ذهنی را تجربه کنند."
اما دانالدسون- فیدلر و همکارانش که نتایج این پژوهش را در کنفرانس برگزار شده در برایتون ارائه کردند، در حال ایجاد شماری از منابع از جمله پرسشنامههایی هستند که کارکنان میتوان با آنها مدیر بخششان را ارزیابی کنند و نیز متونی برای مدیران که به صورت رایگان روی اینترنت قرار خواهد گرفت.