اسامی ‪ ۱۲‬تن از نامزدهای رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، عصر روز دوشنبه از سوی شورای قانون اساسی فرانسه اعلام شد.

به گزارش ایرنا، شورای قانون اساسی فرانسه این اسامی را پس از دریافت و بررسی فرم‌های تکمیل شده انتخاباتی از سوی نامزدها که به امضای تأیید ‪ ۵۰۰‬تن از معتمدین سیاسی نیز رسیده، اعلام کرده است.

ژان لویی دوبره که اخیرا از سوی ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه به عنوان ریاست این نهاد نظارتی بر انتخابات منصوب شده است، روز دوشنبه با اعلام این اسامی، خبر تایید این نامزدها از سوی شورای قانون اساسی فرانسه را اعلام کرد.

با اعلام این اسامی، در واقع دومین مرحله از برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به اجرا درآمد.

گفتنی است، ‪ ۴۰‬نفر در فرانسه نامزد این انتخابات بودند اما از بین آنان فقط ‪ ۱۲‬نفر توانستند ‪ ۵۰۰‬امضای معتمدین سیاسی که از شرایط اولیه و الزامی شرکت آنان در این انتخابات بود را کسب کنند.

شورای نگهبان فرانسه برای اعلام این ‪ ۱۲‬نامزد از روش قرعه‌کشی استفاده کرده است که اسامی آنان به شرح ذیل می‌باشد.

"اولیویه بزانسونه" از اتحادیه کمونیست‌های انقلابی، "ماری ژرژ بوفه" از حزب کمونیست فرانسه، "ژرارد شیواردی" نامزد شهرداریها که از سوی حزب کارگران نیز حمایت می‌شود.

"فرانسوا بایرو" رییس حزب راست میانه، "یو.د.اف"، "ژوزه بووه" نامزد گروه‌های جنبش ضد جهانی، دومینیک وویان" از حزب سبزها، "فیلیپ دوویلیه" از حزب "جنبش برای فرانسه"، خانم "سگولن روایال" از حزب سوسیالیست، "فدریک نیهو" از طرفداران گروه‌های صیاد، شکارچی و طبعیت و سنت، "ژان ماری لوپن" از حزب جبهه ملی، "آلرت لاگیه" از حزب مبارزه کارگران، "نیکلا سارکوزی" از حزب راست یو.ام.پ.

نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نسبت به انتخابات سال ‪ ۲۰۰۲‬کمتر است و تعداد آنان از ‪ ۱۶‬نفر به ‪ ۱۲‬نفر تقلیل یافته است.

براساس قوانین فرانسه از زمان اعلام رسمی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تمامی آنان از حق برابر تبلیغاتی برای استفاده از رسانه‌های دولتی دارند.

اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ‪ ۲۲‬آوریل سال آینده میلادی (دوم اردیبهشت ‪ (۸۶‬و دور دوم نیز روز ششم ماه مه سال ‪ ۱۶) ۲۰۰۷‬اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

کد خبر 18123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز