به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر و به همت فرهنگسرای رسانه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از مجموعه کتاب‌های فاتحان خرمشهر، در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد

معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تبریک روز مقاومت ملی گفت: امیدوارم به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس بتوانیم در راستای تحقق آرمان‌های آنها بکوشیم.

سردار حسام، به پروژه فاتحان خرمشهر اشاره کرد و گفت:‌ در این پروژه حماسه سوم خرداد از نگاه رزمندگان، آزادگان، طراحان عملیات‌ها و همچنین زنان مطرح شده است.
در ادامه این مراسم، سردار خادمی، با اشاره به وعده بنیاد حفظ آثار در مورد رونمایی آثار دفاع مقدس در سال همت و کار مضاعف، اظهار کرد: قرار بود در سال تلاش مضاعف به نهضت رونمایی کتاب با رشد کیفی و کمی ادامه دهیم و شاهد تولیدات خوب و متنوع در حوزه کتاب باشیم که این مراسم در راستای این وعده صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار گفت: بخشی از کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شود، به روایت عملیات‌ها می‌پردازد و بخشی دیگر هم خاطرات آن دوران است. به گفته سردار خادمی کتاب‌های رونمایی شده به کتابخانه‌های عمومی هم برده خواهند شد تا در دسترس مردم قرار گیرند.

همچنین معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به پروژه‌های مختلف این بنیاد اشاره کرد و گفت: بنیاد در بحث ساخت 30 باغ موزه دفاع مقدس به‌دنبال این نیست که چیزی بی‌روح، جامد، فیزیکی و خالی از حس داشته باشد بلکه ما به‌دنبال فضایی دائمی و اثرگذار و ماندگار در جنگ هستیم.

در پایان این مراسم، سری فاتحان خرمشهر از زبان محمدابراهیم عجم، سرتیپ 2 ستاد سعید پورداراب، سرتیپ 2 ستاد نصرت‌الله معین وزیری، سرتیپ 2 ستاد مسعود بختیاری، فریدون کشتگر، شهید عبدالله نجفی، شهید احمد کاظمی، مصطفی اکبری، سیدهاشم درچه‌ای، سرتیپ 2 خلبان علیرضا نمکی عراقی،

سرتیپ 2 ستاد علی اکبر موسوی قویدل، سرتیپ 2 زرهی ایرج جمشیدی، حسین همدانی، نورعلی مشایخی، سیدمحمد لاله زار، کریم نصر، محمود باقرزاده و همچنین کتاب‌های بمبی در کابین، همدوش، تکریت در عشق سوخت، اوخشامالار، گلواژه‌های پایداری، تاپل رنگین کمان، رزمنده کوچولو خرمشهر، کمین چهارم جولای، روایت پایداری، خاطرات خاکیان افلاکی، آنسوی فکه، یادگار زخم، رویش ققنوس از خاکستر پروانه‌ها، بلوط نام کوچک زیتون است، ناگهان پرواز و لحظه‌لحظه تا خدا، رونمایی شدند.

کد خبر 108170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز