سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: دیروز 5 درصد از سهام بیمه دانا برای نخستین بار در بورس تهران فروخته شد اما افزایش 3برابری قیمت سهام این شرکت واکنش فعالان بازار و حتی مدیرعامل این شرکت را بر انگیخت.

بورس تابلو

به گزارش همشهری دیروز 5درصد از سهام بیمه دانا به‌عنوان سومین شرکت بیمه‌ در بورس تهران عرضه شد و به فاصله9 دقیقه بیش از 5میلیون و 273 هزار سهم این شرکت به قیمت هر سهم 2هزار و 610تومان و 3ریال و به ارزش کلی 7/13 میلیارد تومان به فروش رسید.

پیش از این سهام 2شرکت بیمه آسیا و البرز براساس سیاست‌های اصل 44 در بورس به فروش رفته بود. تقاضا برای خرید این سهام از قیمت 900تومان آغاز شده و در نهایت به قیمت 2610 تومان کشف قیمت شد و به فروش رسید. در همین رابطه مدیرعامل بیمه دانا گفت: کشف قیمت 2610 تومانی هر سهم بیمه دانا غیرعادی و غیرقابل پیش‌بینی بود.

هادی اویار حسین افزود: دلایل علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای خرید 2هزار و 610 تومانی هر سهم بیمه دانا را نمی‌دانم. از طرف دیگر با توجه به کشف قیمت سهام 2شرکت بیمه البرز و آسیا با قیمت هر سهم 148‌و‌629 تومان، قیمت سهام بیمه دانا غیرعادی و غیرقابل پیش‌بینی بود، چرا که هرچقدر بیمه دانا دارای ویژگی‌هایی باشد اما چنین قیمتی منطقی نیست.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت از10.5 به 40میلیارد تومان افزایش می‌یابد در مورد برگزاری مجمع عمومی شرکت گفت: ‌با توجه به عرضه سهام این شرکت در نخستین فرصت و ظرف 15 تا20 روز‌آینده مجمع بیمه دانا برگزار می‌شود.

وی پیش‌بینی سود عملیاتی بیمه دانا را 75تومان دانست و گفت: با کشف قیمت بالای این سهم قطعا انتظار سهامداران از سود شرکت بیشتر می‌شود ولی بیمه دانا پیش‌بینی سود خود را در بودجه اعلام کرده است.

بازار، قیمت را تعیین کرد

حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار هم در گفت‌وگو با ایسنا در مورد کشف قیمت بسیار بالای این سهم گفت: شرکت بورس در مورد قیمت سهم نظر نمی‌دهد و این قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین شده است. به گفته مدیرعامل شرکت بورس، سازمان خصوصی‌سازی‌ تعهد دارد طی 6ماه 15درصد دیگر از سهام بیمه دانا را در بورس عرضه کند. شرکت بورس همواره سازمان خصوصی‌سازی‌ را تشویق می‌کند که در روز اول بیشترین عرضه را انجام دهد.

واگذاری 39درصد سهام بابت رد دیون

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ هم گفت: چند روز بعد از قیمت‌گذاری هر سهم بیمه دانا نسبت به تعیین قیمت واگذاری 39درصد بابت رددیون اقدام خواهیم کرد. مهدی عقدایی در گفت‌وگو با فارس، افزود: 31درصد باقیمانده سهام این شرکت از فردا و درصورت کشش بازار عرضه خواهد شد.

عقدایی در پاسخ به این سؤال که قیمت واگذاری 39درصد از سهام این شرکت بابت رد دیون چه زمانی مشخص می‌شود، پاسخ داد: چند روز بعد از قیمت‌گذاری هر سهم بیمه دانا نسبت به تعیین قیمت واگذاری 39درصد اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 114139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز