روز شنبه بود که مسئولان باشگاه تراکتورسازی نخستین تماس را با امیر قلعه‌نویی گرفتند تا شانس خود را برای آوردن مربی قهرمان لیگ به تبریز امتحان کنند.

فوتبال

قلعه‌نویی در نخستین مکالمه تلفنی‌اش با مسئولان تراکتور یک پیشنهاد سنگین مالی به آنها ارائه داد تا مذاکرات طرفین متوقف شود. دور جدید مذاکرات اما یک روز بعد در چند نوبت انجام شد و سرانجام این مربی یکشنبه شب با پایین‌آوردن مبلغ درخواستی خود، با تراکتور به توافق رسید تا فصل آینده هدایت این تیم تبریزی را بر عهده بگیرد.گفته می‌شود مسئولان تراکتور با قلعه‌نویی بر سر مبلغ 750میلیون تومان به توافق رسیده‌اند و اگر این مربی، تیم تبریزی را به مقام قهرمانی برساند یا اینکه سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، 25درصد هم به مبلغ قراردادش اضافه خواهد شد. در این میان قلعه‌نویی نام چند بازیکن سرشناس فوتبال ایران را هم در فهرست خود قرار داده و مسئولان تراکتورسازی مذاکره با این بازیکنان را آغاز کرده‌اند.

ممنوع‌الفعالیت

هدف مسئولان تراکتورسازی از انتخاب قلعه‌نویی رسیدن به قهرمانی یا کسب سهمیه آسیاست ولی آنها مجبور به کنار گذاشتن فراز کمالوند هم بودند؛ چراکه زمزمه‌هایی مبنی بر ممنوع‌الفعالیت‌بودن این مربی شنیده می‌شود. 2هفته پیش باشگاه تراکتور در مورد وضعیت این مربی از سازمان لیگ استعلام کرد ولی مسئولان این سازمان به تراکتوری‌ها پاسخ منفی دادند تا مشخص شود که کمالوند مشکلاتی دارد. سایت باشگاه تراکتورسازی هم روز گذشته با تایید این خبر نوشت: «به‌رغم اینکه جواب استعلام باشگاه از سازمان لیگ درخصوص ادامه همکاری کمالوند با تراکتورسازی منفی اعلام شده بود، همه تلاش‌ها برای رفع مشکل پیش آمده انجام گرفت. متأسفانه به‌رغم پیگیری‌های حضوری در هفته گذشته ‌نتیجه‌ای حاصل نشد. بنابراین کمالوند نمی‌تواند مربیگری تراکتورسازی را بر عهده بگیرد.»
سایت این باشگاه خبر از توافق تراکتورسازی با یک مربی را هم داد ولی ترجیح داد اسمی از این مربی نیاورد: «مدیریت باشگاه از سویی با مسئله فوق مواجه بود و برای رفع مشکل به‌وجود آمده تلاش می‌کرد و از سویی نگران آینده تراکتورسازی بود. باشگاه با این شرایط با بررسی‌های مختلف روی گزینه‌های دیگر، چند نفر از مربیان سرشناس را مد نظر قرار داد و صحبت‌هایی هم انجام شد. امروز که عدم‌امکان همکاری کمالوند اعلام می‌شود سرمربی جدید تراکتورسازی که توافق لازم نیز با ایشان به عمل آمده است، به‌زودی به همه دوستداران تراکتور معرفی می‌شود.»

بازیکنان سرشناس

قلعه‌نویی در شرایطی راهی تراکتورسازی خواهد شد که جاسم کرار و محمد نصرتی این تیم را ترک کرده‌اند و آندرانیک تیموریان و عباس محمدی هم قصد جدایی از این تیم را دارند. با این حال، سایت تراکتور در این مورد نوشته است: «اینکه می‌گویند به‌علت ازدست‌دادن مهره‌های کلیدی تیم، در بین هواداران از سوی برخی ایجاد نگرانی شده بی‌پایه و اساس است و به امید خدا تراکتور90 را همه در خاطره‌ها حک خواهند کرد.» در این میان گفته می‌شود چند بازیکن سرشناس فوتبال ایران از جمله سیدمهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، ادینهو، کریم انصاری‌فرد و... در فهرست قلعه‌نویی قرار دارند و او می‌خواهد تیمی پرقدرت را راهی بازی‌های لیگ برتر کند. قلعه‌نویی بعد از مربیگری در برق تهران، کشاورز، استقلال اهواز، استقلال تهران، مس کرمان و سپاهان حالا مربیگری در ششمین تیم باشگاهی‌اش را تجربه خواهد کرد.

او با سپاهان به توافق نرسید، تلاش‌هایش برای بازگشت به استقلال بی‌نتیجه ماند و اگر اتفاق خاصی نیفتد باید این بار به تبریز برود تا به‌دنبال موفقیت‌های جدید باشد. قرار است قرارداد قلعه‌نویی با تراکتورسازی در یکی دو روز آینده امضا شود و این مربی برنامه‌های تمرینی و سایر موارد از جمله برگزاری اردوی خارجی را هم در اختیار باشگاه تراکتور سازی قرار خواهد داد.

کد خبر 137589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز