گروه شهری: در روز شنبه 18 تیرماه 1390 خبری با عنوان «ادارات، متهمان اصلی ساخت‌وسازهای غیرمجاز» به نقل از خبرگزاری مهر منتشر شد که پاسخ دیوان عدالت اداری را به‌دنبال داشت.

متن کامل پاسخ را در پی می‌خوانید.

در روزنامه همشهری در تیتر صفحه اول (تیتر یک روزنامه) خبری به نقل از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش ساماندهی ساخت‌وساز و چشم‌انداز 20ساله سیمای شهری مازندران منتشر شده است با عنوان «ادارات، متهمان اصلی ساخت‌وسازهای غیرمجاز» و در ذیل آن آورده‌اند که رئیس دیوان عدالت اداری گفت: «99 درصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز کشور توسط ادارات انجام می‌شود.» بدین‌وسیله هر دو عبارت و تعبیر به کیفیت مذکور غیرصحیح اعلام می‌گردد، چراکه چنین سخنی در اظهارات ایشان وجود ندارد و به هیچ روی حتی با مراجعه به خبر سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که آن را منتشر کرده‌اند چنین مفهومی مستفاد نمی‌شود. لازم به ذکر است عنوان خبر داخل صفحه که به نقل از خبرگزاری مهر است و از قضا آن هم دقیق و صحیح نیست با آنچه در تیتر صفحه اول آمده، متفاوت است.

آنچه رئیس دیوان عدالت اداری در آن سخنرانی بیان کرده‌اند و مربوط به این موضوع است، چنین است: «بیش از 99 درصد آسیب‌های وارده در حیطه ساخت‌وساز در اراضی، ناشی از خود دستگاه‌های اجرایی است و دستگاه‌ها در این زمینه به وظیفه خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند. چرا دستگاه‌ها باید برای ساخت‌وسازها در اراضی ملی و طبیعی مجوز صادر کنند یا اصلا چرا باید اجازه بدهند از ابتدا چنین ساختمان‌هایی بالا برود که بعدا بخواهند آن را تخریب یا از آن شکایت کنند. متأسفانه گاهی التزام به اجرای قانون با ملاحظه‌کاری مسئولان نادیده گرفته می‌شود درحالی‌که در ایران اسلامی بی‌قانونی و یا کمبود قانون وجود ندارد، قوانین ما کامل است و اگر هم کامل نباشد، می‌تواند مشکلات را رفع کند.»ملاحظه می‌فرمایید که از سخنان ایشان به هیچ وجه آنچه شما منتشر کرده‌اید، برداشت نمی‌شود.

کد خبر 140113
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز