چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیرخارجه ترکیه گفت: در صورتی که قبل از حل مساله قبرس، بخش یونانی نشین این جزیره ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده بگیرد، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا قطع خواهد شد.

داوداوغلو

به گزارش ایرنا از آنکارا، داود اوغلو روز چهارشنبه بعد از دیدار با 'کنستانتین گریشچنکوف ' وزیرخارجه اوکراین در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با وی این مطلب را اعلام کرد.

وی گفت: هدف ترکیه حل مساله قبرس در کوتاهترین زمان و عهده داری ریاست مشترک دوره‌ای اتحادیه اروپا از سوی بخش های ترک و یونانی نشین جزیره می باشد.

داوداوغلو با اشاره به این که بخش یونانی نشین قبرس به بهانه های مختلف سعی در به ثمر نرسیدن مذاکرات وحدت میان دو بخش جزیره دارد، گفت: اگر قبل از ماه جولای سال آینده مذاکرات وحدت در جزیره به ثمر نرسد و بخش یونانی نشین بطور یکطرفه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده بگیرد، این به معنای در تنگنا قرار گرفتن مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا نخواهد بود، بلکه این مساله به معنای قطع مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا خواهد بود.

داوداوغلو گفت: این مساله را به صراحت به اطلاع ' استفان فوله' مسوول توسعه اتحادیه اروپا رسانده و گفته ام که از دید آنکارا ادامه روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در صورت عهده داری یکطرفه ریاست دوره ای اتحادیه توسط بخش یونانی نشین قبرس میسر نمی باشد.

لازم به ذکر است هر کشور عضو اتحادیه بطور دوره ای به مدت شش ماه ریاست دوره ای اتحادیه را عهده دار می شود.

بخش یونانی نشین جزیره قبرس در جولای سال آینده ریاست دوره ای اتحادیه را بر عهده خواهد گرفت.

کد خبر 140308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز