او که عضو اتحادیه هنرمندان نقاش B.B.K ایالت N.R.W آلمان کلن است از سال ۶۴ تا کنون در نمایشگاه های گروهی چاپ دستی جهانی موزه هنرهای معاصر تهران، گالری اثر و گالری ماه حضور داشته است.
امین نظر را به عنوان نقاشی فیگوراتیو که قواعد آکادمیک را به درستی درک کرده و مهارت طراحانه ممتازی دارد، می شناسند.
او با پشت سر گذاشتن سابقه ای درخشان از پردازش های طبیعت گرایانه و فیگوراتیو و به موازات کسب تجارب و آگاهی های بیشتر، بیان دیگری از هنر نقاشی را آرام آرام به درون ساختار ذهنی خود وارد کرد.
بیانی که در مسیری کند و تدریجی و به نرمی در دستان او رام شده است. او هم اکنون به جریانی زلال از نوعی شعر تغزلی در قالب ناب نقاشی دست یافته است.
امین نظر با همه توجه و احترامی که برای مکتب کمال الملک و نقاشان پس از کمال الملک از جمله علی محمد حیدریان، پتگر، اولیا و ... قائل است و همچنین با همه شیفتگی وصف ناپذیری که برای آثار بزرگان هنر اروپا بویژه "تی سین" قائل است؛ اما از پنجره ای به جهان می نگرد که ابعاد و اندازه ها و زوایای آن را با دست خود ساخته است.
این هنرمند نقاش با شناخت کامل بر نقاشی و مینیاتور ایرانی، در کارهایش دست به تلفیق آن با هنر مدرن زده است و ماحصل فعالیت هایش به تربیت هنرمندان برجسته ای همچون رکنی حائری زاده در عرصه های بین المللی منجر شده است.