گروه حوادث: خالکوبی دزدان دریایی راز زورگیری‌های سریالی 3 مرد و یک زن شیشه‌ای را فاش کرد.

متهم

اول مرداد ماه سال‌جاری دختر جوانی با مراجعه به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران از یک باند زورگیری شکایت کرد. این زن به دادیار پرونده گفت: صبح امروز کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک پراید نقره‌ای مقابلم توقف کرد. با دیدن 2 مرد روی صندلی عقب و یک زن روی صندلی جلو، مطمئن شدم که آنها مسافرند و به همین دلیل سوار ماشین شدم اما در بین راه ناگهان مرد جوانی که کنار من نشسته بود چاقویی از جیبش در‌آورد و با تهدید و ضرب و شتم من، همه اموالم از جمله کارت عابر بانکم را سرقت کرد.

وی ادامه داد: سرنشینان پراید بی‌توجه به التماس‌هایم مرا به محلی در حاشیه تهران بردند و در آنجا به زور مورد آزار و اذیت قرار دادند. سپس در یکی از خیابان‌ها رهایم کردند و متواری شدند. درحالی‌که چند دقیقه از این شکایت گذشته بود، زن و مرد جوانی به یک طلافروشی در منطقه بازار تهران رفتند و مقدار زیادی طلا خریدند. مرد طلافروش که به رفتار این زن و مرد مشکوک شده بود، وقتی دید آنها پول طلاها را از طریق کارت عابربانکی که اسم یک زن روی آن نوشته شده بود پرداخت کردند، از این زن و مرد خواست مدارک شناسایی متعلق به صاحب کارت عابر بانک را به او نشان دهند. زن و مرد جوان اما مدعی شدند که مدارک شناسایی را همراه خود نیاورده‌اند و مرد طلافروش به آنها گفت وقتی مدارک را آوردند می‌توانند طلاها را ببرند.

بنابراین، زن و مرد جوان برای آوردن مدارک از مغازه خارج شدند و صاحب طلافروشی که حدس می‌زد این زن و مرد معتاد هستند و کارت عابر سرقتی است، ماجرا را به پلیس اطلاع داد. چند ساعت بعد، وقتی مرد جوان با در دست داشتن مدارک شناسایی به مغازه بازگشت تا طلاها را بگیرد، با دیدن ماموران پلیس که در مغازه حضور داشتند، دستپاچه شد و بعد از دستگیری توسط مأموران به زورگیری از دختر جوان اعتراف کرد.

این مرد پس از انتقال به اداره آگاهی گفت: با همدستی 2 مرد و یک زن دیگر به نام‌های ساناز و علیرضا و اصغر، یک باند سرقت تشکیل دادیم و تصمیم به زورگیری از زنان و دختران گرفتیم.
وی ادامه داد: بعد از آخرین سرقت، وقتی اموال دختر جوانی را دزدیدیم، من و ساناز از ماشین پیاده شدیم و با توجه به اینکه کارت عابربانک دختر جوان را به همراه رمزش در اختیار داشتیم، تصمیم گرفتیم برای خرید طلا به بازار برویم. علیرضا و اصغر نیز بعد از پیاده شدن ما، آن دختر را به زور به حاشیه شهر بردند تا نقشه شومی را که در سر داشتند عملی کنند و او را مورد آزار و اذیت قرار دهند. با اطلاعاتی که این مرد جوان در اختیار پلیس قرار داد، کارآگاهان 2 عضو دیگر این باند را بازداشت کردند.

درحالی‌که متهمان مدعی بودند سرقت‌های کمی مرتکب شده‌اند، اما خالکوبی دزدان دریایی که روی دست یکی از آنها بود، راز سرقت‌های سریالی متهمان را فاش کرد. ماموران متوجه شدند که پیش از این نیز مالباختگان زیادی با مراجعه به پلیس مدعی شده بودند که اعضای یک باند زورگیری که یکی از آنها خالکوبی دزدان دریایی داشته، از آنها زورگیری کرده‌اند.

سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با مشخص شدن این موضوع، متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به زورگیری‌های سریالی اعتراف کردند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که همه اعضای این باند معتاد به شیشه هستند و پول‌های دزدی را هم صرف خرید مواد‌مخدر می‌کردند. سرهنگ قزلباش تصریح کرد: از کسانی که به این شیوه در دام 3 مرد و یک زن زورگیر گرفتار شده‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 146584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز