گروه حوادث: 2 سارق مسلح که با ورود به یک طلافروشی در چابهار، 2کیلو طلا را به سرقت برده بودند به دام پلیس افتادند.

متهمان

شامگاه 21 شهریور امسال صاحب یک مغازه طلافروشی در خیابان زرگران چابهار مشغول جمع‌آوری طلاها از پشت ویترین بود که ناگهان 2مرد مسلح وارد مغازه شدند. سارقان که لوله سلاح خود را به طرف مرد طلافروش نشانه رفته بودند به تهدید او پرداختند و بعد از اینکه از او خواستند کف مغازه دراز بکشد، شروع به جمع‌آوری طلاها کردند. مردان مسلح بعد از سرقت حدود 2کیلو طلا، به سرعت از مغازه خارج شدند و سوار بر یک پژو405، به همراه همدست خود که پشت فرمان نشسته بود، پا به فرار گذاشتند.

با اطلاع پلیس از ماجرای سرقت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد. کارآگاهان پلیس آگاهی چابهار با حضور در محل سرقت به تحقیق از مرد طلافروش و شاهدان پرداختند و به این ترتیب مشخصات ظاهری دزدان و خودروی آنها در اختیار پلیس قرار گرفت. با گزارش این مشخصات به تمامی تیم‌های گشتی، بررسی‌ها برای به دام انداختن دزدان ادامه یافت تا اینکه 3 روز پیش اطلاعات مهمی در اختیار پلیس قرار گرفت. طبق این اطلاعات، 2 مرد جوان که شباهت زیادی به سارقان داشتند، سوار بر یک خودروی پژو405 در شهرستان خاش مشاهده شده بودند.

با شناسایی محل زندگی این دو جوان، تیم‌های عملیاتی آنجا را محاصره کردند و در بررسی‌های نامحسوس متوجه شدند خودرویی که در اختیار این دو جوان قرار دارد، همان خودرویی است که در جریان سرقت از طلافروشی از آن استفاده شده است. با این اطلاعات دستور بازداشت متهمان صادر شد و هر دوی آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. با کشف مقداری از طلاهای مسروقه در مخفیگاه متهمان، آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کردند. سرهنگ عطار، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان، با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که متهمان دستگیر شده، 2مجرم سابقه دار هستند که پیش از این نیز به اتهام سرقت از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه در جریان این سرقت، صاحب طلافروشی نیز مقصر بوده، چراکه بر‌خلاف اعلام پلیس مبنی بر اینکه طلافروشی‌ها باید ساعت9 شب تعطیل شوند، اما مرد طلافروش تا ساعت10 شب مغازه خود را باز نگه داشته و همین مسئله به سارقان برای اجرای نقشه سرقت کمک کرده بود. به گفته سرهنگ عطار، هم‌اکنون هر‌دو متهم دستگیر شده در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای دستگیری همدست فراری آنها ادامه دارد.

کد خبر 146711
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز