یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: 3مرد شیشه‌ای با معرفی خود به‌عنوان مامور مبارزه با مواد‌مخدر به کارگاه‌ها می‌رفتند و پس از ضرب و شتم کارگران دست به سرقت می‌زدند.

متهمان

7شهریورماه امسال ماموران پلیس پایتخت در جریان دستگیری 3دزد حرفه‌ای در کارگاهی در جنوب تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 3مرد درحالی‌که سوار بر پرایدی مجهز به چراغ‌گردان بودند، شبانه وارد کارگاه تولیدی سرب شده و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، اقدام به بستن دست و پای کارگران حاضر در آنجا کرده‌اند.

یکی از کارگران به ماموران گفت: این افراد بعد از بستن دست و پایمان شروع به ضرب و شتم ما کردند تا محل نگهداری پول‌ها را به آنها نشان دهیم. ما هم از ترس جانمان این کار را کردیم و سارقان 30میلیون تومان از داخل صندوق دزدیدند و قصد فرار داشتند که در محاصره کارگران کارگاه‌های اطراف گرفتار شدند.

این کارگران با شنیدن صدای فریادهای ما متوجه ماجرا شده و بعد از ورود به کارگاه، توانستند هر سه مامور قلابی را پیش از فرار دستگیر کنند. ماموران در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد چراغ گردان، چندین رشته دستبند پلاستیکی، باتوم، 2عدد افشانه و همچنین لباس‌های فرم نیروهای مسلح کشف کردند. با انتقال سارقان به پایگاه نهم پلیس آگاهی معلوم شد که هر سه‌نفر آنها از حدود یک سال پیش در یک تعمیرگاه با هم کار می‌کردند اما به خاطر اعتیاد شدید به شیشه نقشه سرقت تحت پوشش ماموران را طرح کرده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌داد، خودروی پرایدی که آنها در سرقت‌هایشان از آن استفاده می‌کردند نیز متعلق به یکی از مشتریان تعمیرگاه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان پیش از این توانسته بودند نقشه سرقت از 2کارگاه تولیدی در جنوب تهران را عملی کنند که مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، هر سه متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ حسین عباسچیان، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه اعضای این باند در همه سرقت‌ها ابتدا دست و پای کارگران را بسته و سپس پول‌هایشان را سرقت می‌کردند، گفت: قاضی پرونده با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره هر سه متهم، از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت از آنها به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 147310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز