همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی ۱۰۲ طرح و لایحه در طول مجلس هشتم در کمیسیون متبوعش خبر داد.

فارس نوشت: عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در آخرین جلسه علنی مجلس هشتم که از صبح امروز (چهارشنبه) تشکیل شده است‌، به ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون متبوعش در طول 4 سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی در طول 4 سال گذشته 453 جلسه برگزار کرده است که در این مدت 60 طرح و لایحه را به عنوان کمیسیون اصلی و 42 طرح و لایحه را به عنوان کمیسیون فرعی مورد رسیدگی قرار داده است.

وی در بیان طرح‌ها و لوایح مهم که هم‌ اکنون تبدیل به قانون شده، گفت: قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، نظارت شرعی بر ذبح، قانون تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی قدیمی فاقد پروانه و چگونگی حفاظت از دریاها در برابر آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله قوانین مهم تصویب‌شده در طول مجلس هشتم در حوزه کشاورزی است.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی نتوانست طرح جامع منابع طبیعی و منابع خاک کشور را به سرانجام برساند، ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها در مجلس نهم دنبال شود.

به گفته وی، رسیدگی به سؤالات نمایندگان از وزرا در کمیسیون کشاورزی 288 سؤال بوده که به صحن علنی نیز گزارش شده است.

رجایی همچنین گفت: کمیسیون کشاورزی 9 طرح تحقیق و تفحص را دنبال کرده و در طی 4 سال گذشته 30 جلسه درباره کشاروزی با مدیران عالی کشور برگزار کرد که مهمترین آن جلسه با مقام معظم رهبری بود که اردیبهشت سال 90 برگزار شد.

نماینده اراک در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته که کمیسیون کشاورزی در طول 4 سال گذشته 21 سفر به استان‌های کشور داشته است، گفت: نتایج این سفرها را با حضور وزرا بررسی کردیم و در این مدت 4 قانون بودجه نیز بررسی شده که در این قوانین به بخش کشاورزی توجه خوبی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خاتمه با بیان اینکه کمیسیون متبوعش مصر برای جلوگیری از واردات بی‌رویه است، گفت: در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز به بخش کشاورزی توجه خوبی شده است.

 

کد خبر 171700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز