همشهری آنلاین: در پایان پنجمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان که به مدت دو روز در فرانکفورت آلمان برگزار شد، تیم ملی فرانسه با کسب 5 طلا، 2 نقره و 4 برنز مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یافت.

karate

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت‌ها که 665 کاراته‌کا از 57 کشور حضور داشتند، پس از فرانسه، تیم ملی هلند با 2 طلا و 2 نقره بر سکوی دوم ایستاد. ویتنام با 2 طلایی که در بخش کاتای انفرادی و تیمی بانوان به دست آورد در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم ملی ایتالیا با 1 طلا، 1 نقره و 6 برنز چهارم شد، و ونزوئلا با یک طلا و یک نقره تیم پنجم این دوره از مسابقات نام گرفت.

بر اساس این گزارش در پنجمین مرحله لیگ جهانی مجموعاً 24 کشور از مدال‌های توزیع شده سهم داشتند.

اما در آخرین روز مسابقات و در وزن منهای 60 کیلوگرم کالویس کالینس از لیتوانی که ماه گذشته در کاراته وان استانبول با شکست 4 بر 1 امیر مهدی‌زاده، نماینده سبک وزن کاراته کشورمان صاحب نشان طلا شده بود، این بار هم بر سکوی اول ایستاد. نفر سوم جهان در سال 2010 در مسابقات کاراته وان فرانکفورت در فینال موفق شد آندرس رندون از کلمبیا را شکست دهد. در این وزن لوکا ماروسا از ایتالیا و اولگ فیلیپیچ از اوکراین به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

در سنگین وزن مردان، نادیر بنسیا از فرانسه با شکست دادن مورنو شپارد از هلند قهرمان شد و عناوین سوم این وزن به طور مشترک به مونزو ملادو از شیلی و گری ابراهیم از فرانسه رسید. در این وزن شکست و ناکامی هورنه جاناتان، ملی‌پوش رنگین‌پوست آلمان و دارنده سه طلای اروپا در سال‌های 2010، 2011 و 2012 که در مرحله چهارم لیگ جهانی در استانبول ترکیه با پیروزی مقابل سامان حیدری از کشورمان به مقام نخست دست یافت از شگفتی‌ها بود.

همچنین در آخرین روز پنجمین مرحله لیگ جهانی در آلمان مبارزات سبک و سنگین وزن بانوان نیز برگزار شد که طی آن در وزن منهای 50 کیلوگرم بتی آکویلنا از فرانسه به مقام قهرمانی دست یافت و طلا گرفت. در این وزن امیل توی از فرانسه بر سکوی دوم ایستاد و کاراته‌کاهای اتریش و آلمان سوم مشترک شدند.

در وزن به اضافه 68کیلوگرم ماسا مارتینوویچ از کرواسی به نشان طلا رسید و وانسکا نورتان از هلند بر سکوی دوم ایستاد. در این وزن فرانسه و فنلاند عناوین سوم را به طور مشترک بین خود تقسیم کردند.

مسابقات کاراته وان فرانکفورت آلمان آخرین مرحله این رقابت‌ها پیش از بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان بود، ازاین رو اکثر کشورهای اروپایی و مدعیان جهانی با ترکیب کامل در این پیکارها حضور یافتند.

 

کد خبر 185859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز