دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه بورس: میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در مهر‌ماه امسال به 14درصد رسید که این میزان سود در طول یک‌ماه، طی هفت سال گذشته در بورس بی‌سابقه بوده است.

به گزارش همشهری، مهرماه امسال فصل تازه‌ای در تاریخ بازار سرمایه ایران رقم خورد، چرا که تمام نماگر‌های بورس تهران به شکل بی‌سابقه‌ای رشد کردند و همه رکورد‌های تاریخ بورس شکسته شد. در عین حال بالاترین رکورد ثبت شده در مهر‌ماه امسال مربوط به رشد شاخص بورس و افزایش میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است، سهامدارانی که در مهر‌ماه امسال در بورس سرمایه‌گذاری کردند،

به‌طور میانگین 14درصد سود کردند که این بالاترین میزان سود درطول هفت سال گذشته فقط در طول یک‌ماه است. گزارش‌های رسمی بورس تهران نشان می‌دهد، شاخص بورس تهران، که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری دربورس تهران است، از ابتدای سال تاکنون چهار هزارو305 واحد رشد کرده است. این به‌معنای آن است که سهامداران بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون16.6درصد سود کرده‌اند اما سه هزارو696واحد از مجموع رشد شاخص (14درصد) در مهر‌ماه امسال اتفاق افتاده است.

هجوم سهامداران برای خرید سهام

آمار‌های رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد، حجم سرمایه‌گذاری در بورس تهران در مهر‌ماه افزایش یافته است، به‌طوری که تعدا خریداران سهام با 89درصد افزایش به 189هزار نفر رسیده است. همچنین در مهر‌ماه امسال ارزش معاملات با 86درصد افزایش به دو هزارو516هزار تومان رسیده است. سهامداران در طول این مدت 8.5میلیارد سهم در بورس خریده‌اند که این میزان هم نسبت به‌ماه قبل 60درصد رشد نشان می‌دهد.

تعداد دفعات معامله هم در مهر‌ماه امسال با84درصد افزایش به 600هزار معامله رسید که رقم کم‌سابقه‌ای در بورس تلقی می‌شود. آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که سهامداران از ابتدای سال تاکنون 36میلیاردو500میلیون برگه سهم به ارزش 9هزارو616میلیارد تومان خریداری کرده‌اند. این تعداد سهام توسط851هزار نفر دادوستد شده است.

کد خبر 188681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز