دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با 460واحد افزایش معادل 1.5درصد رشد کرد و به 30هزارو671واحد رسید.

در دادوستد‌های روز گذشته شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند.

افزایش تقاضا برای خرید سهام فلزات و مواد معدنی

در مبادلات روز گذشته حجم تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های تولید‌کننده مواد معدنی و فلزی افزایش یافت، به‌طوری که شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، توسعه معادن و فلزات و مدیریت سرمایه‌گذاری امید با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

ادامه روند صعودی قیمت وام مسکن

در مبادلات روز گذشته فرابورس سرمایه‌گذاران هشت هزارو876 برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریورماه 91 را خریداری کردند و در نهایت قیمت هر برگه با0.20درصد افزایش به 59هزارو183تومان رسید. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن مردادماه 91هم با0.19درصد رشد به قیمت 59هزارو81تومان خریداری شد.

 ‌بازار ورق گرم فولاد، داغ شد

دیروز بازار ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالا داغ شد و حجم تقاضا برای خرید آن افزایش یافت، به طوری که تا پایان معاملات 10 هزارو 230 تن تقاضا برای خرید این محصول در رینگ فلزی ثبت شد و در مجموع 9 هزارو 130 تن از این محصول به قیمت 1462 تومان به صورت سلف دادو ستد شد.دیروز همچنین حجم تقاضا برای خرید گوگرد شرکت پالایش نفت بندرعباس در رینگ صادراتی افزایش یافت و در نهایت 25 هزار تن از این محصول به قیمت 430 هزار تومان( در هر تن) مبادله شد. در رینگ کشاورزی هم 190 تن کنجاله سویای برزیل به صورت نقد مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 188684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز