پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال91 کانون های وکلای دادگستری ایران نوزدهم آبان همزمان در 22 مرکز استان برگزار می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه این آزمون راس ساعت هشت و سی دقیقه برگزار می شود از شرکت کنندگان در این آزمون خواست حداقل نیم ساعت پیش از شروع جلسه در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

علی ‌مندنی‌پور تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون را در کل کشور 44 هزار و 25 نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد 20 هزار و 355 نفر معادل 46 و 23 صدم درصد زن و 23 هزار و 670 نفر معادل 53 و 77 صدم درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان امسال نسبت به پارسال حدود 13 درصد رشد دارد گفت: امسال دو هزار و 632 نفر در آزمون وکالت پذیرفته می‌شوند.

مندنی پور افزود: نتایج این آزمون حدود یک ماه پس از برگزاری آن در سایت های سازمان سنجش و آموزش کشور و اسکودا اعلام می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)گفت : کانون وکلای دادگستری مرکز شامل استان‌های تهران، سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با 13 هزار و 507 نفر شرکت‌کننده بیشترین تعداد داوطلب و کانون وکلای دادگستری استان مرکزی (اراک) با 260 نفر شرکت‌کننده کمترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده‌اند.

وی درباره سوالات آزمون هم گفت: امسال طراحان سوال سعی کرده اند از طرح سوالات اختلافی پرهیز کنند به گونه ای که پاسخ هر سوال بصورت واضح و روشن در متن قوانین یافت شود.

کد خبر 190615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز