همشهری آنلاین: تیم ملی کاراته کشورمان با کسب یک نشان طلا، یک نقره و یک برنز و دو عنوان پنجمی در مجموع کلی توزیع مدال‌ها با 11 پله صعود نسبت به دوره قبل، در مکان پنجم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

تیم ملی کاراته ایران

تیم کومیته ایران با پیروزی برابر تیم هلند در دیدار رده‌بندی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس، پس از 10 سال بار دیگر به مقام سوم جهان دست یافت.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان، تیم کومیته ایران برای کسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت و در حالی که در مبارزات انفرادی به دو برد و دو باخت و یک تساوی دست یافت، در امتیازشماری تکنیکی 24 بر 17 توانست این حریف اروپایی را شکست دهد و بر سکوی سوم جهان بایستد.

تیم کومیته ایران که پیش از رسیدن به مسابقه رده‌بندی موفق شده بود به ترتیب از سد تیم‌های ماداگاسکار، عربستان سعودی، اسلوونی و صربستان بگذرد، در مبارزه برای راه‌یابی به فینال مقابل تیم ترکیه متوقف شد و برای کسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت.

در این مبارزه پس از این که در اولین پیکار مازیار الهامی با حساب 2 بر 0 نتیجه را به حریف واگذار کرد، ذبیح‌الله پورشیب در پیکار دوم به تساوی 8 بر 8 دست یافت. در گام سوم، سعید فرخی 7 بر 1 مغلوب حریف شد تا هلند 2 بر 0 از تیم ایران پیش افتد. در مبارزه چهارم سجاد گنج‌زاده، جوان‌ترین عضو تیم اعزامی کاراته کشورمان در مبارزه‌ای دیدنی قاطعانه 9 بر 0 بر حریفش فائق امد تا همه چیز به مبارزه آخر کشیده شود، جایی که سامان حیدری به عنوان نماینده پنجم به روی تاتامی رفت. حیدری که بسیار باانگیزه و آماده نشان می‌داد، در پیکاری جسورانه 6 بر 0 صاحب برتری شد تا در نهایت تیم ایران در امتیازشماری تکنیکی پیروز میدان باشد.

تیم ایران در تاتامی پاریس در شرایطی برابر هلند به برتری رسید و به مقام سوم جهان دست یافت که 10 سال پیش هم توانسته بود همین حریف را شکست دهد و به مدال برنز برسد.


تیم ملی کاراته ایران تا کنون دو بار در سال‌های 1977 و 2002 موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان شده و این برای سومین بار بود که موفق به کسب این عنوان می‌شد.

بدین ترتیب با کسب مدال برنز کومیته تیمی و مدال طلای امیر مهدی‌زاده در منهای 60 و نقره سعید احمدی در منهای 67 کیلوگرم و دو عنوان پنجمی ذبیح‌الله پورشیب در وزن به اضافه 84 کیلوگرم و فرید حقیقی در کاتای انفرادی، پرونده کاراته ایران با سه مدال رنگارنگ در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه بسته شد.

 

کد خبر 192359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز