به گزارش همشهری، کلنگ احداث این تقاطع غیرهمسطح ازنیمه دوم سال 82 به زمین زده شده است.
احمد دنیا مالی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران دلیل پیشرفت کند(50درصدی) این پروژه درسه سال گذشته را مربوط به وجود معارضین مختلفی دانست که ازعمده ترین آنهاکارخانه آزمایش و سازمان صنایع هوا فضا بوده است.
این مقام مسئول اظهارامیدواری کرد،با توجه به برطرف شدن این مشکل پایان امسال شاهد به ثمرنشستن عملیات ساخت بزرگترین تقاطع شهری درسطح کشور باشیم.
وی افزود: طراحی تقاطع سه راه آزمایش به گونه ای است که امکان دسترسی به محورهای تلو، دماوند، آبعلی، ادامه همت (شهید زین الدین و وفادار) ، محورجدید سرخه حصار، دسترسی به ترمینال شرق وپارک ملی سرخه حصار فراهم باشد.
به گفته دنیا مالی، این محورها ازمنطقه ورد آورد درغرب تهران آغازو پس ازعبور ازمناطق مختلف شهری به سه راه آزمایش منتهی خواهد شد ضمن اینکه تقاطع سهراه آزمایش به دلیل نوع ساختار شبکه معابر اطراف از پیچیدگیهای منحصر به فردی در طراحی و اجرا برخوردار است.
وی ادامه داد: درحال حاضراز پل ولایت به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهر تهران نام برده میشود که تا پایان سال این عنوان به سهراه آزمایش تعلق خواهد گرفت.
وی گفت: با افتتاح تقاطع سه راه آزمایش نه تنها شهروندان تهرانی بلکه مسافرین عبوری درمقیاس کشوری همچنین وسایل نقلیه سنگین و باری میتوانند با ایمنی وسرعت بالا بدون توقف دراین محور تردد نمایند.
وی درتوضیح مشخصات فنی تقاطق سه راه آزمایش به مساحت 400 هزار مترمربعی آن اشاره کرد و ادامه داد: 6 دستگاه پل بزرگ به مساحت بیش از12 هزارمترمربع ازنوع پلهای پس تنیده برخوردار ازآخرین تکنولوژی روزدنیا به همراه 20 کیلومتر رمپ ولوپ درخود تقاطع وبالای 2 هزارمتر دیوارسازی با ارتفاع یک تا 10 مترازجمله ویژگی های منحصر به فرد این تقاطع است.
هزینه اجرا و رفع معارض این تقاطع حدود 45 میلیارد تومان برآورد شده است.