مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

فتانه انفرادی: همزمان با هفته سلامت، اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه‌های گسترده و متنوعی را از امروز تا 24فروردین ماه در شهر تهران برگزار می‌کند.

مهدی امیری، معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه شعار سال2013 سازمان بهداشت جهانی، فشارخون را جدی بگیریم است، بنابراین عمده برنامه‌های هفته سلامت در زمینه چگونگی مقابله با فشارخون بالا و پیشگیری از آن است.
امیری از استقرار 30پایگاه سلامت در شهر تهران خبر داد و گفت: از این تعداد 22دهکده سلامت در سطح مناطق 22گانه و هشت پایگاه نیز در محلات و نواحی در هفته سلامت خدمات سلامت را به شهروندان ارائه خواهد داد.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: این پایگاه‌ها در اماکن عمومی، میدان‌های اصلی و برخی پارک‌های شهر ازجمله پارک قیطریه در منطقه یک، پارک ملت در منطقه سه و پارک لاله در منطقه شش مستقر خواهد شد.امیری اظهار داشت: در طول هفته سلامت، بیش از سه هزار کلاس آموزشی متناسب با شعار هفته سلامت در محل خانه‌های سلامت، مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

او همچنین از استقرار 500پایگاه تست فشارخون به‌طور رایگان خبر داد و گفت: پایگاه‌های تست فشارخون در محل خانه‌های سلامت، دهکده‌های سلامت، 27ایستگاه مترو، 40میدان میوه و تره‌بار و تعدادی از پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی مستقر خواهند شد.
امیری اجرای100نمایش میدانی با موضوع فشار خون، برپایی 22جشنواره غذای سالم در سطح مناطق، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، برپایی 22همایش منطقه‌ای با موضوع فشار خون، اهدای خون در پنج پایگاه سازمان انتقال خون در شهر تهران، برگزاری 50تور آموزشی، تهیه اقلام آموزشی و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته سلامت در شهر تهران اعلام کرد.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران در ادامه از فشار خون بالا به‌عنوان یک بیماری کشنده یاد کرد و گفت: فشارخون ازجمله بیماری‌هایی است که خود سبب بروز بیماری‌های دیگر می‌شود و علاوه بر آن، سومین علت مرگ‌ومیر در افراد معرفی شده است.
او با بیان اینکه از هر هشت مرگ در دنیا، یک مرگ به‌دلیل فشار خون بالاست، افزود: در ایران نیز از هر پنج نفر یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست و این درحالی است که حدود 50درصد افراد مبتلا به فشارخون، شناسایی نمی‌شوند و علاوه بر آن، 50درصد افرادی که شناسایی می‌شوند دوره کامل درمان را طی نمی‌کنند.

این کارشناس سلامت با بیان اینکه بیماری فشار خون با عوامل متعددی در ارتباط است گفت: افراد چاق بیشتر در معرض خطر فشارخون قرار دادند به‌طوری که مشخص شده است افراد چاق دو تا شش برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر فشار خون قرار دارند.
معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: با اتخاذ یک سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، تحرک بدنی مناسب و کنترل منظم و مستمر فشارخون، می‌توان هم این بیماری را کنترل و هم از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

کد خبر 207608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز