گروه اقتصادی: میزان تولید انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی کشور در سال زراعی گذشته به 100 میلیون تن رسید که این امر خود نشانگر تحقق 92 درصدی خودکفایی کشاورزی در داخل است.

وزیر جهاد کشاورزی در این باره به همشهری گفت: برای رسیدن به خودکفایی کامل تنها 7 میلیون تن برای رسیدن به تولیدات کامل کشاورزی کسر داریم.

محمدرضا اسکندری با اشاره به این‌که ظرف 2 تا 3 سال آینده به خودکفایی کامل در عرصه تولید محصولات کشاورزی خواهیم رسید، اظهار کرد: در صورتی که از علم و فناوری درست ‌استفاده می‌کردیم، از خیلی اتفاقات امروز در بخش کشاورزی کشور، جلوگیری می‌شد.

وی افزود: متاسفانه دانش مدرن مناسب با زمان، وارد بخش کشاورزی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکل توسعه بیماری جاروک در مزارع لیموترش کشور چه تلاش‌هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، گفت: تاکید جدی برای حل این بیماری در مزارع کشور داریم به‌ویژه آن‌که در مزارع جنوب بخش اعظمی از کشاورزان با کشت لیموترش امرار معاش می‌کنند.

اسکندری تاکید کرد: اعطای اعتبارات تحقیقاتی در این راستا می‌تواند بسیار مشکل‌گشا باشد.

کاهش 20 هزار تنی تولید لیمو ترش

جلوگیری از توسعه بیماری جاروک در مزارع لیموترش کشور نیازمند حمایت دولت و اختصاص اعتبارات تحقیقاتی است.

در همین زمینه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اعلام کرد: اواخر سال گذشته طرحی برای رفع بیماری جاروک مزارع لیموترش به مسئولان ارائه شده است که بر اساس آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لازم است اعتباراتی معادل 7 میلیارد تومان به مؤسسه بیوتکنولوژی مرکز تحقیقات وزارت جهاد اختصاص یابد.

محمد نصوری تاکید کرد: هنوز در این زمینه اعتباراتی اختصاص داده نشده است، حال آن‌که میزان تولید لیموترش از 250 هزار تن سال زراعی 85-84 هم‌اکنون معادل 20 هزار تن به دنبال شیوع این بیماری کاهش یافته است.

کد خبر 20851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز