چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در سال 1385 بیش از 55 درصد درآمد حاصل از خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی تحقق یافت.

حسن خوشپور افزود: از رقم 7 تریلیون و 400 میلیارد ریال پیش‌بینی شده، 4 تریلیون و 110 میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وی دلایل عدم تحقق کامل درآمدهای ناشی از خصوصی‌سازی را شرایط حاکم بر بازار و نیز انجام مراحل آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای واگذاری عنوان کرد.

خوشپور در مورد شرکت‌های واگذارشده نیز گفت: در سال 1385 شرکت‌هایی که فعالیت آنها خارج از عنوان‌های صدر اصل 44 قانون اساسی بوده، واگذار شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: بخشی از سهام بنگاه‌های فعال در عنوان‌های درج شده در صدر اصل مذکور نیز واگذاری یا آماده واگذاری شده‌اند.

خوشپور درباره اولویت‌های واگذاری شرکت‌ها در سال جاری نیز اظهار داشت: در سال 1386 واگذاری حداقل 60 درصد از سهام شرکت‌های خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی و 10 درصد سهام بنگاه‌های مشمول عناوین صدر این اصل خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های واگذار شده در سال 1385 اغلب شرکت‌هایی بوده‌اند که به لحاظ وضعیت بازار، امکان بیشتری برای واگذاری داشتند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: با توجه به مفاد ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی، گستره واگذاری‌ها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 21638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز