همشهری آنلاین: اختتامیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور با اهدای جوایز برگزیدگان و با حضور کاریکاتوریست ها، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم با اجرای متفاوت بدون مجری فیلمی پخش شد که در آن کاریکاتوریست ها در موقعیت های طنز درباره دوسالانه و موضوعات آن به خصوص موضوع خرافه پرستی سخن و خاطره گفتند و تصاویری از روند دوسالانه پخش شد.

بهرام عظیمی هم در قالب فیلم به شیوه ای طنزآمیز از مسئولان برای سخنرانی در مراسم دعوت کرد و در پایان برنامه بهرام عظیمی پشت تریبون رفت و برگزیدگان دوسالانه را اعلام کرد.

در این مراسم با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی و سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور از هیات داوری و انتخاب دوسالانه متشکل از کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، بهرام عظیمی، جمال رحمتی، بهرام ارجمندنیا، محمد حسین نیرومند، علی جهانشاهی و محمدرضا دوست محمدی قدردانی شد و از داوران برزیلی و مکزیکی نیز که در مراسم حضور نداشتند تقدیر شد.

در ادامه مراسم برگزیدگان دوسالانه در بخش های کارتون موضوعی خرافه پرستی، کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار، کاریکاتور چهره، طراحی کاراکتر گربه ایرانی و کاریکاتور با موضوع آزاد معرفی شدند و با حضور کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، جمال رحمتی، علی جهانشاهی، محمدرضا دوست محمدی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهمن عبدی و داوود شهیدی جوایز آنها اهدا شد.

در بخش کاریکاتور با موضوع آزاد سعید فرهنگیان(ایران)، لسلی ریکاردی(اروگوئه) و امیرحسین سازور(ایران) اول تا سوم شدند و تندیس دوسالانه و به ترتیب جایزه 2000، 1500 و 1000 دلاری دریافت کردند.

جوایز اول تا سوم بخش کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار به مهدی علی بیگی(ایران)، ولادیم کونو پلیانسکی(روسیه) و احمت ایکانات(ترکیه) اهدا شد.

در بخش کاریکاتور با موضوع آزاد جایزه اول تا سوم به مهدی علی بیگی(ایران)، کارلوس هیرزوئلو(کوبا) و پابلو لوپز(اروگوئه) رسید.

تورسیوس(اسپانیا)، ابوالفضل بهرامی(ایران) و سعید فرهنگیان(ایران) جایزه اول تا سوم بخش طراحی کاراکتر گربه ایرانی را دریافت کردند.

در بخش کارتون با موضوع خرافه پرستی جایزه اول تا سوم به پاول کوژینسکی(لهستان)، بهرام ارجمندنیا(ایران) و سعید صادقی(ایران) اهدا شد.

 

کد خبر 221137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز