همشهری‌آنلاین: مدیریت طرح، کاربرد دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک ها در یک طرح است تا نیازها و الزامات طرح تامین شده و همچنین منافع و کنترلی حاصل شود که از طریق مدیریت تک‏تک اجزای طرح قابل دستیابی نیست.

استاندارد مدیریت طرح

مدیریت طرح، همسو نمودن چندین جزء را برای دستیابی به اهداف طرح در بر می گیرد و این امکان را برای طرح فراهم می کند تا هزینه، زمان و تلاشی بهینه یا یکپارچه داشته باشد.

اجزای تشکیل‏ دهنده طرح از طریق یک پیامد مشترک یا تحویل مجموعه ای از منافع، با یکدیگر مرتبط می شوند که اغلب اهمیت استراتژیکی برای سازمان حامی طرح دارد.

این استاندارد بیان می دارد که چگونه استراتژی سازمانی پایه ای برای مدیریت طرح و پورتفولیو ایجاد می نماید. استاندارد، اطلاعاتی را در خصوص مدیریت طرح ارائه می دهد که عموماً به عنوان راهکار مناسب در بیشتر طرح ها و زمان ها شناخته می شود یا به بیان دیگر مورد پذیرش عام قرار می گیرد.

کتاب حاضر، ویرایش سوم از استاندارد مدیریت طرح می باشد که آخرین تغییرات و اصلاحات مربوط به مفاهیم این حوزه تخصصی را جهت مدیریت مناسب طرح ها و دستیابی به اهداف و منافع سازمانی منعکس نموده است.

این کتاب از 8 فصل تشکیل شده است:

فصل اول با عنوان مقدمه به تعاریف کلی شامل هدف استاندارد معرفی طرح و مدیریت طرح، ارتباط میان سطوح مختلف مدیریتی در سازمان پروژه نقش مدیر طرح و مواردی از این قبیل پرداخته است.

فصل دوم کتاب، حوزه های عملکرد مدیریت طرح تعریف شده اند. تعاریف و تعاملات حوزه‌های عملکرد مدیریت طرح تفاوت‌های طرح، پروژه و پورتفولیو و ارتباط استراتژی سازمان با مدیریت طرح و پورتفولیو ، بخش های این فصل را تشکیل می دهند.

همسویی استراتژی طرح، مدیریت منافع طرح، مشارکت ذی‌نفعان طرح حاکمیت طرح و مدیریت چرخه حیات طرح به عنوان پنج حوزه عملکرد مدریت طرح تعریف شده‌اند که تشریح آنها به ترتیب در فصول 3 تا 7 کتاب آمده است.

کتاب استاندارد مدیریت طرح نوشته موسسه بین‌اللملی مدیریت پروژه ترجمه سیامک حاجی یخچالی، سرمد کیانی و وحیدرضا یوسفی در 216 صفحه به قیمت 11000 تومان توسط انتشارات آریاناقلم منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات آریانا قلم به آدرس www.aryanaghalam.com مراجعه و یا با شماره تلفن 88342910-021 تماس بگیرند.

کد خبر 244287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز