سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جورجه ایوانف دوشنبه شب در مجلس نمایندگان مقدونیه با ادای سوگند وفاداری به قانون اساسی و دفاع از تمامیت ارضی کشور، به طور رسمی فعالیت خود را برای دومین بار متوالی در سمت رییس جمهوری آغاز کرد.

مراسم تحلیف رییس جمهور مقدونیه برگزار شد

به گزارش ایرنا از رسانه های خبری اسکوپیه، احزاب مخالف دولت مقدونیه که خواستار تکرار انتخابات ریاست جمهوری هستند مراسم تحلیف رییس جمهوری را تحریم کردند.

انتظار می رود که رییس جمهور مقدونیه، نیکولا گرویوفسکی رهبر حزب (ومرو -دپمنه)، ائتلاف حاکم را برای سومین بار جهت تشکیل ساختار دولت جدید مامور کند.

بنا به نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز 27 آوریل امسال، ˈجورجه ایوانفˈ نامزد حزب (ومرو- دپمنه) از ائتلاف حاکم 534 هزار و 910 رای و ˈستوو پندروفسکیˈ از ائتلاف سوسیال دمکراتک از اپوزیسیون 398 هزار 77 رای بدست آوردند.

حزب اپوزیسیون سوسیال دمکراتیک که ائتلاف حاکم در مقدونیه را به سوء استفاده در تبلیغات انتخاباتی متهم کرده است، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را قبول ندارد و خواستار برگزاری انتخابات مجدد در تمامی سطوح شد.

ایوانف برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2009 میلادی، سکاندار ریاست جمهوری مقدونیه شد.

مقدونیه از جمهوری های یوگسلاوی سابق، در سپتامبر 1991 میلادی به استقلال دست یافت.

این کشور با جمعیتی برابر با حدود 2 میلیون و 46 هزار نفر و مساحت 25 هزار و 713 کیلومتر مربع در شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا قرار دارد.

کد خبر 259325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز