معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: بازدیدها و پایش‌های مستمر محیط بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست نشان می‌دهد که هیچ‌گونه تغییر کاربری اراضی پارک ملی دریاچه ارومیه و در حاشیه این پهنه آبی اتفاق نیفتاده است.

حجت جباري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با رد اخبار مربوط به زمين خواري در حاشيه درياچه اروميه افزود: مجوزي از سوي سازمان‌هاي متولي حفاظت هم در اين زمينه صادر نشده است. جباري در حالي خبر تغيير كاربري در اراضي حاشيه درياچه اروميه را رد مي‌كند كه 4آذرماه جاري، مسعود تجريشي، مدير دفتر توسعه و برنامه‌ريزي ستاد احياي درياچه اروميه ضمن اشاره به زمين‌خواري در حاشيه درياچه اروميه، از دست‌اندازي برخي دامداران و كشاورزان منطقه به اراضي ۱۰۰ هزار هكتاري اين درياچه خبر داده و گفته بود كه اين 100هزار هكتار هنوز قرق نشده و حصار ندارد و هم‌اكنون از اين اراضي براي چراي دام‌ها استفاده مي‌شود.

برخي كشاورزان نيز به سبب خاك مساعد آن، بخش‌هاي مختلف را تصرف كرده و شروع به كشت و زرع در آن كرده‌اند، درحالي‌كه اين دخل و تصرف غيرقانوني و خارج از مصوبات ستاد احياي درياچه اروميه است. درعين حال جباري مي‌گويد احتمال تغيير كاربري در اراضي ساحلي خارج از پارك ملي وجود دارد ولي در داخل محدوده به رغم وسعت تا‌كنون موردي از دخل و تصرف مردم براي امور كشاورزي ديده نشده و اگر تصرف اراضي اتفاق بيفتد، با متصرفان به‌شدت برخورد مي‌شود.به گفته وي، محدوده و مرز درياچه اروميه 500كيلومترمربع است كه بخش عمده‌اي از مناطق به وسيله ميله‌هايي به فاصله 400تا 500متر از همديگر تعيين حريم شده است.

کد خبر 315987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha