سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: مسابقات وزنه‌برداری جوانان باشگاه‌های آسیا که از 24 آذر در شهر دمشق سوریه آغاز شد روز 26 آذر با قهرمانی نمایندگان اعزامی کشورمان به پایان رسید. در این دوره 15 تیم باشگاهی از 12 کشور آسیایی حضور داشتند.

مشکلات فنی در برگزاری پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان باشگاه‌های آسیا اجازه نداد مهدی آگاه، وزنه‌بردار 94 کیلویی تیم مناطق نفت‌خیز جنوب صاحب مدال طلای آسیا شود.

خرابی دستگاه‌های سالن مسابقات در اعلام یک دقیقه‌ای زمان این وزنه‌بردار، او را در شرایطی به روی تخته فرستاد که با زمانی کمتر از 10 ثانیه مجبور به زدن وزنه موردنظر خود شد و نهایتاً نتوانست به رکورد شخصی خود دست یابد.

 آگاه در این وزن در مجموع با ثبت رکوردهای 141کیلوگرم در یکضرب و 186 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 327 کیلوگرم صاحب 3 مدال نقره شد و گون‌سون، وزنه‌بردار کره‌جنوبی با مجموع 344 کیلوگرم نفر اول این وزن شد. جواد باقری از باشگاه ملی حفاری با رکورد مجموع 294 کیلوگرم (161+133) سومین وزنه‌بردار برتر این وزن معرفی شد.

وزنه‌برداران جوان ایرانی پیش از انجام رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم در اوزان 77 و 85 کیلوگرم در مصاف با حریفان آسیایی خود درخشش خوبی داشتند. در دسته 77 کیلوگرم سهراب مرادی، وزنه‌بردار تیم مناطق نفت‌خیز و محمد زارعی از باشگاه ملی حفاری ایران مدال‌های نقره و برنز این وزن را به دست آوردند.

 مرادی در یکضرب 145 کیلوگرم، در دوضرب 170 کیلوگرم وزنه را بالای سر برد تا در مجموع با رکورد 315 کیلوگرم صاحب هر 3 مدال طلای این وزن شود. محمد زارعی هم با 134 کیلوگرم یکضرب، 160 کیلوگرم دوضرب و مجموع 294 کیلوگرم مدال‌های نقره این وزن را از آن خود کرد.

مدال‌های برنز وزن 77 کیلوگرم هم به علی آل‌حرا از سوریه رسید. این وزنه‌بردار با مجموع 237 کیلوگرم (137+100) روی سکوی سوم قرار گرفت.

در پیکارهای وزن 85 کیلوگرم که در آن نمایندگان 12 کشور آسیایی حضور داشتند، سعید شاهدی از باشگاه ملی‌حفاری با بالا بردن بیشترین وزنه نفر اول شناخته شد. حمید آرمک هم از باشگاه مناطق نفت‌خیز نزدیک‌ترین رقیب شاهدی بود که با رکوردی به میزان 20 کیلوگرم کمتر به مقام دوم رسید.

شاهدی و آرمک در حرکت یکضرب رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند که در نهایت برای هردوی آنها رکورد 140 کیلوگرم ثبت شد، اما شاهدی به دلیل وزن کمتر صاحب مدال طلای یکضرب شد و آرمک به مدال نقره رسید.

 وزنه‌بردار اردنی هم وزنه 031 کیلوگرم را در حرکت یکضرب بالای سر برد. در حرکت دوضرب شاهدی خود را قوی‌تر نشان داد و وزنه 081 کیلوگرم را مهار کرد تا هم به مدال طلای دوضرب برسد و هم با مجموع 324 کیلوگرم طلای مجموع را از آن خود کند.

 رکورد ثبت‌شده برای آرمک در دوضرب 160 کیلوگرم بود که او نیز با مجموع 304 کیلوگرم مدال‌های نقره و مجموع را به گردن آویخت. محمد عبودی، حریف اردنی نیز با 157 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 287 کیلوگرم مدال‌های برنز دسته 85 کیلوگرم را به دست آورد. مدال برنز این دسته هم به یک وزنه‌بردار نوجوان ایرانی به نام کیاقدمی رسید. کیاقدمی با مهار وزنه 132 کیلوگرم مدال برنز این وزن را به دست آورد.

 رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا دیروز در شرایطی با قهرمانی جوانان کشورمان به پایان رسید که قرار است از صبح امروز نیز پیکارهای قهرمانی بزرگسالان باشگاه های آسیا در شهر دمشق آغاز شود.

 طبق برنامه امروز وزنه‌برداران 56، 62 و 69 کیلوگرم به روی تخته می‌روند که با توجه به موقعیت نمایندگان وزنه‌برداری ایران در آسیا، پیش‌بینی شود که در این رده سنی نیز قهرمانی از آن نمایندگان کشورمان شود. البته برخلاف مسابقات جوانان در رده بزرگسالان تنها یک تیم از کشورمان در مسابقات حاضر خواهد شد. نماینده ایران تیم مناطق نفت‌خیز جنوب است.

کد خبر 39454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز