مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: موشک «فالکون سنگین» (Falcon Heavy) ساخت شرکت اسپیس‌ایکس روز سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) یک ماهواره مخابراتی را به فضا خواهد برد.

Falcon Heavy

موشک «فالکون سنگین» یا «فالکون هووی» یک پرتابگر مشتق از فالکون ۹ است و شامل یک موشک فالکون ۹ در قسمت مرکزی و دو بوستر تشکیل‌شده از مرحله اول فالکون ۹ در طرفین است. این موشک می‌تواند محموله‌هایی با وزن  تا حدود ۶۴ تن را به فضا ببرد و می‌تواند برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به کره ماه یا مریخ استفاده شود.

فالکون سنگین در فوریه سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار آزمایش شد و با موفقیت خودروی تسلای شخصی ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، و  یک آدمک با لباس فضایی درون آن به نام «استارمن» به فضا فرستاد.

این پرتاب موفق نخستین مشتری را برای این سیستم جلب کرد و اکنون قرار است ماهواره مخابراتی بزرگ ساخت شرکت لاکهید به نام عرب‌ست-۶ای (۶A) که شرکت عرب‌ست مالکش است،  با این موشک به مدار کره زمین (مدار زمین‌آهنگ یا  ژئوسنکرون) فرستاده شود.

روز جمعه ۲ روز پیش از پرتاب موتورهای موشک به طور آزمایشی روشن شدند و پرتاب نهایی در ساعت ۳:۳۶ دقیقه بعدازظهر روز سهشنبه به وقت محلی از فلوریدا انجام خواهد شد.

عکس روز: ماشین تسلا در مدار زمین

کد خبر 436537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha