همشهری‌آنلاین: مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به این که برنامه راهبردی منظر شهری در حال آماده شدن است، گفت:

بر اساس مصوبه شورای شهر، برای مالکانی که بیشتر از 40 درصد نمای ساختمان‌های آن‌ها شیشه‌ای است، جرایمی در نظر گرفته شده است.

مهندس عباس اخلاصی، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار سما، با بیان این که بحث شیشه‌ای بودن نمای ساختمان‌های از نظر تخصصی دارای ابعاد مختلف است، گفت: نمای شیشه‌ای ساختمان از نظر فنی، ایمنی و به ویژه از نظر معماری و هویت ملی دارای اهمیت است و این که این نوع ساختمان‌ها در چه بافت محله‌ای احداث شوند، قابل بررسی است.

وی افزود: ساختمان‌های نمای شیشه‌ای باید امکانات خاصی را داشته باشند و تمهیداتی مانند ایمنی ساختمان در برابر زلزله، مباحث حرارتی و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در آن‌ها لحاظ شود.

اخلاصی با اشاره به اعمال جریمه برای سازندگان ساختمان‌های نمای شیشه‌ای اظهار کرد: براساس مصوبه شورای شهر، احداث ساختمان با 40 درصد نمای شیشه‌ای با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، مجاز وبرای بیش تر از آن، جرایمی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از تهیه و تدوین برنامه راهبردی سیمای شهری خبر داد و افزود: برنامه راهبردی منظر شهری، توسط چند مشاور در حال آماده شدن است و  محورهای احداثی، اصلاحی و تجاری ساختمان‌ها، با در نظر گرفتن سیمای شهری در آن طراحی می‌شود‌.

کد خبر 48002

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز