رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند ایران در حال تلاش برای ارسال تسلیحاتِ بیشتر به «جنین» در کرانه باختری است.

ایران و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: به گزارش رادیو فردا به نقل از شبکه‌های ۷ و ۱۴ تلویزیون و روزنامه ‌هاآرتص، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید ایران در تلاش برای ارسال غیرقانونی تسلیحاتِ بیشتر به منطقه جنین در کرانه باختری است.

یوآو گالانت در بازدید از شمال کرانه باختری که جنین در آن منطقه واقع شده، گفت: با توجه به تلاش ایران برای ارسال تسلیحات به منطقه، اسرائیل تیم‌های دفاع محلی را از نظر تسلیحاتی تقویت کرده و برای مراقبت از اسرائیلی‌های ساکن در شهرک‌های نزدیک، گروه‌های تازه‌ای برای مداخله فوری در مواقع ضروری تشکیل می‌دهد.
ساکنان و شهرداران شهرک‌های گیلبواع، عِمِک مَعیانوت و تَعناخیم جزو مناطقی هستند که در دیدار با گالانت، از افزایش تسلیحات و تحرکات جهاد اسلامی فلسطین و حماس در جنین ابراز نگرانی کردند.
گالانت همچنین در دیدار با یک هیئت از کنگره آمریکا گفت: اسرائیل در جنگ علیه نیروهای نیابتی ایران، درگیر شده و در هفت جبهه علیه آن‌ها می‌جنگد. ایران از طریق شرق کرانه باختری (از راه اردن) برای افزایش اسلحه در میان گروه‌های نیابتی تلاش کرده است.

هفته گذشته گروه‌های مسلح فلسطینی که فیلم‌هایی از خود در فضای مجازی منتشر کردند، به سوی مناطق مرکزی اسرائیل مانند کفار سابا تیراندازی کردند که آسیب جانی در پی نداشت اما نگرانی ساکنین مناطق مرکزی اسرائیل را که فاصله چندانی با تل‌آویو ندارد، نسبت به حمله مشابه یورش حماس به جنوب اسرائیل، بیشتر کرد.

نیویورک تایمز ماه گذشته با استناد به گفته‌های مقامات اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و ایران نوشت که ایران از گروه‌های مختلف برای رساندن تسلیحات به دست فلسطینیان کرانه باختری استفاده می‌کند تا این منطقه نیز علیه اسرائیل ناآرام شود. بخش بزرگی از کار هماهنگی انتقال تسلیحات، توسط نیروی قدس سپاه انجام می‌شود.

متیو لویت، از مدیران اندیشکده سیاست خاور نزدیک در واشینگتن، گفته است: ایران قصد دارد کرانه باختری را از سلاح اشباع کند و از شبکه‌های عمدتاً بادیه‌نشین‌هایی در اردن و کرانه باختری و خود اسرائیل استفاده می‌کند.
رهبر جمهوری اسلامی ایران، از سال‌ها پیش خواهان «تسلیح کرانه باختری مانند نوار غزه» شده است.

کد خبر 865094
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • کمال IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 26
    به جای تسلیحات و جنگ باید تعامل کنید دولت گفتگو و وحدت جناب پزشکیان اومده سرکار
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      17 2
      شما اگر دزد اومد خونه ات یه وقت زنگ نزنی پلیس، بشین باهاش صحبت کن یه چای براش بریز و ازش بخواه مسئله را دوستانه حل کنید
    • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      9 2
      سلام میشه تعامل راواضح معنی بکنید؟!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      این اقاهم میگه زنگ بزن پلیس اونوقت تو میگی زنگ نزنی پلیسا...یه ذره فکرکردن بدنیست..فقط لب ودهن آفریده شدید..
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 0
      دانشمند کی بودی اونجا که محاصره است نه از زمین نه از هوا نه از دریا نمیشه براشون اسلحه فرستاد خود اسرائیلی ها هم که وسط غزه اند جایی که نباشن نمونده این گزارش یه پالسه به آمریکا و پزشکیان برای مذاکرات خود آمریکا که اصلا کل انتخابات را زیر سوال برده فرزند ناخلف تروریستش هم این جور یعنی امیدی به برداشتن تحریم ها و سقوط ارزش دلار نیست
    • م IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      4 0
      سلام..9ماهه غرب حتی زیرپوش نظامی های صهیونیست رو داده ..چیزی دیگه وجود نداره که بهش نداده باشن ..و نهایتا با همه اینا دستاوردشون 40هزار کشتار .اونم از آسمان بندازن فرارکنن.و کشوری عین یمن معادله جهان رو تغییر داد و پوزه آمریکا و انگلیس رو به خاک مالید و همچنان راه رو بسته وحریفش نیستند...روزهای اول حرف کارساز بود ..نه الان که همه غرب شکست خوردند و آبرویی ندارند دیگه..
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 6
    الحمدالله
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 0
      بله علی برکت الله این وسط تکلیف قولی که پزشکیان و وعده هایی که ظریف داد چی میشه کی تحریم ها برداشته میشه
  • م IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    9 0
    وزیر دفاع اسراییل ...خورد ... امریکا وچندکشور بهتون مهمات بدن برید بچه کشی..اونوقت ایران وایسه نگاه کنه...جالب اینجاست که چه وحشی هایی دارن این حرفها رو میزنن ..150کشور وحشی بودن صهیونیست رو اعلام کردن ..تمام دنیا دیدن شماها رو که فقط تو طویله جاتون هست ..انگار چک اول دردش افتاده ..چندوقتی بود اسم ایران از پوزه کثیف صهیونیست افتاده بودا....چک دوم رو میخان.،😂😂😂
  • سعید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    12 0
    امریکا همه اروپا هم به اسرائیلهاسلاح میدن . کجاش اشکال دار . ایران سلاح بده به لبنان
  • ص _ ن IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    5 0
    قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله قتل عام زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 0
    به هر حال دولت پزشکیان می خواد بره هرطور شده با آمریکا مذاکره کنه و تحریم ها را برداره به مردم قول داده نمیشه کوتاه بیاد آمریکا هم این وسط یه چیزی برای اسرائیل می خواد بکنه که لابی صهیونیست ها هم راضی باشن که کلا نشد کاره پس دوباره برگشتیم سر خونه اول و وعده های سر خرمن و عده ای لجباز زود باور که رفتن به پزشکیان رای دادند