دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاسان نمایشگاه گروهی عکس در فرهنگسرای نیاوران ثابت کرده‌اند برای ارتقاء سطح کیفی آثار خود در دهه گذشته تلاش زیادی انجام داده‌اند.

حسن سربخشیان یکی عکاسان این نمایشگاه با اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه نمونه دیگری از تلایش جمعی عکاسان بدون اتکا به بخش دولتی برای پیشبرد جایگاه عکاسی در ایران به شمار می‌رود.

تعدد نگاه‌های مختلف و جمع آنها در این مجموعه نه تنها وارد آمدن خوشه به کل نمایشگاه نشده است بلکه نوعی روایت از زمانه حاضر نیز به شمار می‌رود برای به نتیجه رساندن تلاش‌های خود در زمینه عکاسی نیاز به برپایی نمایشگاه‌های زیادی در سطح کیفی بالا داریم تا هر چه سریعتر به استاندارد‌های این رشته برسیم.

شاید با گذشت 165 سال از ورود این فن- هنر به کشورمان دوباره افسون‌هایمان را مبنی بر عدم برخورداری از جایگاه شایسته در میان رشته‌های هنری دیگر در ایران و دیگر کشورها را تکرار نکنیم.

محمدرضا تهماسب پور استاد عکاسی در مورد [نمایشگاه گروهی عکس در فرهنگسرای نیاوران] گفت: نسل برپا کننده این نمایشگاه که بیشتر عکاسان دانش آموخته دانشگاه‌ها در دهه 70 شمسی و بعد از آن‌آند چند هدف کلی را دنبال می‌کنند.

 نزدیک کردن عکاسان با زمینه‌های مختلف کاری به هم، گسترش دیدگاه‌های تکثرگرا در نسل جدید عکاسی، ارائه آثار در گونه‌های متفاوت عکاسی با محوریت نگاه‌ از منظر عکاسی هنری، تاکید بر استقلال عکاسان در گزینش عکس‌ها، تکیه بر منابع مالی غیر دولتی، استمرار و پویایی این حرکت در مسیر کشف نگاه‌های تازه از جمله این اهداف است.

[عکس‌های نمایشگاه عکس گروهی (1)]
[عکس‌های نمایشگاه عکس گروهی (2)]

کد خبر 50082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز