یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی به صراحت از جریانی نام برده بود که به‌دنبال انحلال سازمان خصوصی‌سازی هستند، معاون وی این اخبار را شایعه خواند.

به گزارش خبرنگار همشهری، بلافاصله پس از پایان تعطیلات نوروزی در سال جدید موضوع انحلال سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت اخبار غیررسمی در میان اصحاب رسانه منتشر شد.

روز شنبه نیز غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی این اخبار را تایید کرد.

وی در گفت‌وگو با برنا با اشاره به تلاش عده‌ای برای بازگرداندن نحوه واگذاری‌ها به سال‌های دهه ۷۰ گفت: هم‌اکنون عده‌ای به‌دنبال انحلال سازمان خصوصی‌سازی هستند، حاضر نیستم چوب حراج به شرکت‌های دولتی بزنیم.

اما سیدمهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با همشهری بحث انحلال را شایعه خواند و تاکید کرد: موضوع انحلال سازمان خصوصی‌سازی صحت ندارد.

وی تاکید کرد: هیچ بحثی در دولت برای انحلال سازمان خصوصی‌سازی وجود ندارد و من تاکنون چیزی نشنیده‌ام.

اما عقدایی همچنین درباره نحوه قیمت گذاری سهام شرکت مخابرات که قرار است ۲۲ خرداد ماه در بورس عرضه شود، گفت: قیمت شرکت مخابرات را نحوه عرضه و تقاضا در بازار مشخص می‌کند.

وی همچنین از اعلام آمادگی خریداران خارجی سهام شرکت مخابرات خبر داد و گفت: شرکت‌هایی از کشورهای حاشیه  جنوبی خلیج‌فارس، شرق آسیا و اروپا آمادگی خود را برای خرید سهام شرکت مخابرات اعلام کرده‌اند.

به گفته عقدایی هم‌اکنون مراحل قیمت‌گذاری و تعیین قیمت پایه شرکت مخابرات در جریان است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: به غیراز شرکت‌هایی که در بورس واگذار می‌شوند، ۱۳ شرکت نیز از طریق مزایده در خرداد ماه به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

شرایط خارجی‌ها

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم درآستانه عرضه سهام مخابرات شایعات قبلی را تکذیب کرد و گفت: خارجی‌ها می‌توانند ۱۰۰ درصد سهام را بخرند.

او در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: با توجه به حجم ۵۰ میلیارد دلاری بورس تهران، خارجی‌ها می‌توانند تا ۵ میلیارد دلار سهام از طریق سفته‌بازی خرید و فروش کنند ولی اگر بخواهند سهام یک شرکت را بخرند این میزان تا ۱۰۰ درصد سهام قابل افزایش است. 

وی ادامه داد: چنان که ۱۰۰ درصد سهام پتروشیمی رازی به شرکت‌های ترکیه فروخته شد و اکنون آنها مالک این شرکت‌ هستند، خارجی‌ها می‌توانند تا ۲۵ درصد هر بخش اقتصاد و تا ۳۵ درصد هر رشته اقتصاد کشور را سرمایه‌گذاری کنند و آن را در اختیار بگیرند.

کد خبر 53023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز