جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

این روزها بازار خصوصی‌سازی‌ سخت آشفته است.

از یک سو یک روز پیش از عرضه‌های بزرگ، پیش‌بینی سود دولتی‌ها افزایش می‌یابد و از سوی دیگر ارائه اطلاعات متناقض درباره زمان عرضه سهام، بازار را دچار سردرگمی ساخته است.

عجیب‌ترین تناقض راهفته گذشته دراعلام زمان عرضه سهام مخابرات شاهد بودیم.حال این هفته را نیز خصوصی‌سازی‌ با ارائه اطلاعات متناقض آغاز کرده در حالی که یکی ازمعاونان سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: در هفته جاری فقط سهام یکی از ۲ شرکت مخابرات و پالایشگاه اصفهان عرضه خواهد شد.

دیگرمعاون این سازمان از واگذاری سهام نخستین بانک دولتی در هفته جاری، خبر داد. نکته جالب توجه آنکه مسئولان بورس از همه این اخبار بی‌اطلاع هستند، اما شاید مهم‌ترین خبر درمیان آشفته بازار کنونی احتمال خروج نام مخابرات از فهرست عرضه‌های هفته جاری باشد.

اسماعیل غلامی معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به همزمانی تقریبی عرضه سهام شرکت‌های مخابرات و پالایشگاه اصفهان، اواسط هفته جاری فقط سهام یکی از این دو شرکت مشمول اصل ۴۴ در بورس عرضه خواهد شد. 

وی گفت:پالایشگاه اصفهان از آمادگی بیشتری برای واگذاری برخوردار است و با عرضه سهام یکی از این ۲ شرکت در هفته جاری، شرکت دیگر هفته آینده واگذار خواهد شد. 

سید مهدی عقدایی هم در گفت‌وگو با مهر با اعلام واگذاری سهام بانک ملت در روز چهارشنبه گفت: تمام کارهای مربوط به واگذاری سهام این بانک انجام شده و واگذاری سهام آن به بورس بستگی دارد.

سازمان خصوصی‌سازی‌ برای عرضه ۵ درصد سهام بانک ملت در هفته جاری آمادگی دارد.
وزیر صنایع و معادن هم از واگذاری ۲ ‌شرکت خودروسازی خبر داد.

علی اکبر محرابیان در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد: سایپا تا حدودی اصلاح ساختار شده و ایران خودرو هم باید ساختارش اصلاح شود تا آنها در فهرست واگذاری قرار گیرند.

کد خبر 54803

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز