پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

فرهاد عشوندی: رضا عنایتی از تصمیم به خداحافظی منصرف شد. او که پس از اعتراض تماشاگران در بازی دوستانه تیم ملی با زامبیا اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی می‌کند، با وساطت دایی از این تصمیم منصرف شد.

او حالا در کنار نیکبخت، در تمرینات حاضر می‌شود. این دو رابطه خوبی را با خلیلی ندارند و رضا این اتفاق را حاصل حرکت نادرست لیدرهای پرسپولیسی در بازی تیم ملی و زامبیا می‌داند .

  • از شرایطت در تیم ملی راضی هستی؟

خدا را شکر شرایطم خیلی خوب است. صبح و بعد ازظهر، تمرینات پر فشاری را پشت سر گذاشته‌ایم و توانستیم به سطح مقبولی از آمادگی برسیم. فکر می‌کنم الان، آمادگی‌ام 60 یا 70 درصد است و با تمریناتی که مربیان تا پایان هفته در نظر گرفته اند، بدون شک به آمادگی بیشتری هم می‌رسیم و می‌توانیم در بازی با امارات با خیال راحت به میدان برویم.

البته این تنها من نیستم که شرایطم روز به روز بهتر می‌شود، دیگر بچه‌های تیم هم همین شرایط را دارند. امیدوارم تا روز بازی با امارات به آمادگی کامل رسیده باشیم.

  • شما به‌دلیل بازی درلیگ امارات، شناخت خوبی از فوتبال این کشور دارید. الان اوضاع آمادگی تیم حریف، چطور است؟

آنها تیم بسیار خوبی دارند. بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دادند. انگیزه بالایی هم دارند. تیم شان را خیلی خوب، جمع و جور کرده‌اند و حالا می‌آیند تا در آزادی از ما امتیاز بگیرند. برای گرفتن امتیاز هم دست به هر کاری می‌زنند و این امتیاز خیلی برایشان مهم است.

مدام هم مسئولان فوتبال شان در حرف‌های خود به این نکته تاکید می‌کنند. آنها اگر شده بازی را به آشوب بکشند یا جنگ روانی راه بیندازند، می‌آیند که در آزادی بازنده نباشند. ما اگر می‌خواهیم در این بازی به مشکل نخوریم، حتما باید در همان یک ربع، 20 دقیقه ابتدایی مسابقه، یک گل بزنیم.

  • و اگر این گل را بزنیم، می‌توانیم بگوییم که برنده می‌شویم؟

احتمال پیروزی مان با این اتفاق خیلی بالا می‌رود. چون امارات تا وقتی گل نخورده، چند لایه و متمرکز دفاع می‌کند اما بعد از گل خوردن، لایه‌های دفاعی شان باز می‌شود و دیگر بسته بازی نمی‌کنند. این اتفاق، فرصت گل زدن را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم با آرامش بیشتری بازی کنیم.

  • این فصل الامارات تیم خیلی ضعیفی بود، این اتفاق روی کار تو اثر نگذاشت؟

خدا را شکر اگرچه الامارات فصل ناکامی را سپری کرد و به دسته پایین‌تر افتاد اما من امسال واقعا خوب کار کردم. آمادگی بسیار بالا و خوبی داشتم و توانستم خودم را در اوج نگه دارم. همان طور که دیدید در جدول گلزنان دوری الامارات هم سوم شدم و مطمئن باشید اگر به خاطر اخراج در بازی الاهلی، دو بازی محرومم نمی‌کردند، حتما آقای گل فوتبال امارات می‌شدم.

 با این وجود از بازی‌هایی که پشت سر گذاشتم رضایت کامل دارم و فصل خوبی را سپری کردم. متأسفانه شرایط تیمی ما شرایط خوبی نبود، دروازه بان و دفاع‌های مان کار را برای ما سخت کردند و در آخر فصل هم الامارات به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

  • چرا رضا عنایتی بلد نیست در تیم ملی گل بزند؟

متأسفانه این جوی است که علیه من به راه افتاده و درست نیست. من الان 5 یا 6 سال است که عضو تیم ملی هستم و در همه این سال‌ها  و در سال‌هایی که 3 دوره آقای گل لیگ شدم، همیشه جایم روی سکوها بود. در همه این سال‌ها فقط در دوره کوتاه حضور امیر قلعه نویی توانستم یکی از یاران ثابت تیم ملی باشم که آن هم در پست غیرتخصصی از من در تیمش استفاده کرد.

من از دروازه فاصله گرفته بودم و کارایی‌ام کم شده بود برای همین نمی‌توانستم گل بزنم. حالا اما علی دایی به من اعتماد کرده و می‌خواهم تا با تمام وجودم در خدمت تیم ملی باشم. امیدوارم که بتوانم پاسخ اعتماد او را بدهم. من شک ندارم که بالاخره یک روزی همه چیز درست می‌شود.

  • امیر قلعه نویی هم که به استقلال برگشت!

عاشقشم. ان‌شاءالله که بازی امروز را استقلالی‌ها می‌برند و بعد هم قهرمان جام حذفی می‌شوند. من که به موفقیت امیر، امید زیادی دارم.

  • شنیدی منصوریان هم تصمیم به خداحافظی گرفته؟

علی منصوریان بازیکن بسیار بزرگی است. امیدوارم حالا که تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته در ادامه زندگی اش هم موفق باشد.

کد خبر 53516

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز