مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی جامع درباره تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده‌سازی بهتر این قانون است.

چک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پویا جبل‌عاملی درباره «قانون اصلاح قانون صدور چک» گفت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود. یکی از اصلی‌ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته‌چک‌های جدید اعمال می‌شود و پس از تعطیلات و آغاز فعالیت کسب و کارها رعایت آن ضروری است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی جامع در این زمینه از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، افزود: با توجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدف‌گذاری اطلاع‌رسانی به آحاد مردم جامعه و اقناع ذی‌نفعان اصلی، آگاه‌سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در این زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکارعمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده کند.

وی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزی در زمینه اطلاع‌رسانی قانون جدید چک نیز گفت: در این مسیر، راهبرد اصلی بانک مرکزی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، تولید محتوا با تأکید بر برنامه‌های ساده و جذاب با توجه به تنوع مخاطبان متمرکز شد.  

جبل‌عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع برای پوشش همه‌جانبه مخاطبان را یکی از ویژگی‌های اصلی برنامه مدون ارتباطی بانک مرکزی خواند و گفت: روابط عمومی بانک مرکزی با به کارگیری ابزار متنوع به منظور پوشش و دربرگیری همه‌جانبه مخاطبان نسبت به تولید و انتشار محتوای متنوع اقدام کرد و برای دستیابی به اهداف مورد نظر از ابزار شبکه‌های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی، فضای داخلی ایستگاه‌های مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافی از نمایشگرها)، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، ابزار تبلیغاتی فضای داخلی شعب و روزنامه‌ها بهره گرفت.  

وی درباره اقدامات در دست اجرا و انجام شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی گفت: تولید برنامه‌های تلویزیونی و ۲۰۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۵۱۰۰ دقیقه از چهار شبکه سراسری یک، دو، سه و پنج و ۱۵۰۰ نوبت پخش از ۳۰ شبکه استانی، تولید برنامه‌های رادیویی و ۱۵۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۷۳۰ دقیقه از شبکه‌های رادیویی «پیام»، «ایران»، «ورزش»، «اقتصاد» و «جوان»، نصب پوستر اطلاع رسانی در ۱۱۰ بیلبورد در سراسر کشور، تعیین سخنگو برای پروژه قانون جدید چک و انجام بیش از ۵۰ مورد مصاحبه اختصاصی با رسانه‌ها، انتشار تعداد زیادی موشن گرافی یک دقیقه ای در انواع شبکه‌های اجتماعی و بیش از پنج میلیون بار رویت این موشن‌ها و نیز ارسال پیامک‌های انبوه برای مشتریان شبکه بانکی با موضوع قانون جدید چک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که با مجموعه اقدامات اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شده و نیز ارایه اطلاعات مورد نیاز در شعب توسط کارکنان بانک‌ها، مردم به تدریج و بدون مشکل خاصی با جزئیات قانون جدید و تکالیف مترتب بر صادرکننده و دریافت‌کننده چک بر اساس قانون جدید آشنا شوند.

کد خبر 591705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha