شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه بورس: بالاخره پس از یک سال و نیم، ماراتن عرضه سهام مخابرات به پایان رسید و سهام این شرکت روز شنبه در بورس تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش همشهری، براساس توافق مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ و بورس اوراق بهادار 5 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران روز شنبه 19 مرداد ماه برای نخستین باردر بورس عرضه می‌شود. برنامه آماده‌سازی‌ سهام شرکت مخابرات برای ورود به بورس از اواخر سال 85 آغاز شد اما به‌دلیل پاره‌ای از ابهامات عرضه سهام این شرکت در بورس با تعویق مواجه شد.

مواردی از قبیل تبدیل ودیعه‌های مشترکان به سهام، اعلام پیش‌بینی سود هر سهم سال‌های مالی 86 و 87 و همچنین تغییر چندین باره سرمایه این شرکت مواردی بودند که هر بار عرضه سهام این شرکت را با تاخیر مواجه کردند.

همه این موارد باعث شد تا غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در مراسم معارفه این شرکت اعلام کرد:واگذاری سهام مخابرات برای ما یک ماراتن و جنگ تن به تن در طول یک‌سال‌ونیم گذشته بود تا سهام شرکت مخابرات آماده واگذاری شود.  مدیر عامل بورس اوراق بهادار هم ضمن تایید واگذاری سهام شرکت مخابرات در روز شنبه گفت:گزارش‌های شرکت مخابرات نهایی شده و سهام این شرکت در روز شنبه عرضه خواهد شد.

به گزارش فارس، علی رحمانی در باره زمان واگذاری 5 درصد از سهام شرکت مخابرات اظهار داشت: جزئیات رقم سرمایه این شرکت اعلام شده که صورتجلسه مجمع فوق‌العاده آن باید به امضای سازمان بورس برسد تا بعد از ثبت افزایش سرمایه و دریافت تاییدیه از سازمان بورس مقدمات واگذاری سهام این شرکت مهیا شود. وی گفت: سازمان حسابرسی سه‌شنبه گذشته گزارش‌های مالی این شرکت را صادر کرده و تقریبا تمام اطلاعات مربوط به این شرکت دریافت شده است.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ هم عرضه سهام شرکت مخابرات در روز شنبه 19 مرداد را تایید کرد و افزود: تمامی اقدامات مورد نیاز برای عرضه شرکت مخابرات در بورس صورت گرفته و 5درصد از سهام این شرکت شنبه وارد بورس خواهد شد. زنگنه در مورد امضای صورتجلسه مجمع اظهار داشت: این صورتجلسه به امضای اعضا رسیده و سود سهام شرکت نیز تایید شده است.

تایید سود هر سهم

 آخرین اطلاعات حاکی است: پیش‌بینی سود هر سهم شرکت مخابرات به تایید سازمان حسابرسی رسیده است.

 به گزارش ایسنا، سازمان حسابرسی سود هر سهم شرکت مخابرات برای ورود به بورس را تایید کرده اما به‌دلیل ارائه اطلاعات جدید از سوی شرکت مخابرات هنوز به شرکت بورس اعلام نشده است. کاظم نجفی علمی، رئیس سازمان حسابرسی  گفت: سازمان حسابرسی مشکلی از نظر ارائه سود شرکت مخابرات ندارد و تنها مانع عرضه سهام مخابرات در بورس مربوط به تایید سود هر سهم این شرکت بود که به تایید سازمان حسابرسی رسیده است.

رئیس سازمان حسابرسی تاکید کرد: مخابرات ایران برای ورود به بورس دارای بیش از 45 میلیارد سهم با ارزش سود هر سهم 171 ریال است و ارزش سرمایه این شرکت 45 هزار و 800 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران هم در این مورد گفت:پیش‌بینی سود سال 87 شرکت مخابرات مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفت. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت 171 ریال است یادآور شد: موضوع افزایش سرمایه مخابرات ایران که ابتدا 36 هزار و 900 میلیارد ریال بود و پس از آن به 45 هزار و800 میلیارد افزایش یافته بود نیز در سازمان حسابرسی تایید شد.

تعهد دولت

اما به‌دنبال آماده شدن سهام شرکت مخابرات ایران برای عرضه در بورس، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نیزتعهدات سهامدار عمده‌ شرکت مخابرات ایران (دولت) را ارائه کرد. براساس این تعهدنامه که به امضای صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیده وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت متعهد شده خسارات ناشی از دعاوی را که مربوط به دوره قبل از پذیرش شرکت مخابرات در بورس بوده و اعلام نشده است، جبران کند. همچنین این وزارتخانه تعهد کرده است مابه‌التفاوت مالیات متعلقه، پس از کسر ذخیره مالیات و هرگونه کسری ذخایر احتمالی و دیگر بدهی‌های سنوات قبل تا تاریخ عرضه اولیه سهام مخابرات که افشا و اعلام نشده باشد را پرداخت کند.

کد خبر 59578

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز