همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی تعهدنامه مربوط به واگذاری سهام مخابرات را به عنوان عمده سهامدار این شرکت امضا و به بورس ارسال کرد.

علی رحمانی در گفتگو با ایرنا، افزود: براساس شرایط پذیرش بورس و اوراق بهادار سهامدار عمده شرکت مخابرات باید متعهد شود که چنانچه این شرکت بعد از واگذاری سهام دارای بدهی اعلام نشده و یا دعاوی اعلام نشده مربوط به تاریخ قبل از عرضه باشد باید جبران شود.

وی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز به عنوان سهامدار عمده این شرکت این تعهدنامه را امضا و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه کرده است.

وی تصریح کرد: بورس در حال حاضر برای عرضه سهام مخابرات تنها منتظر ارایه گزارش حسابرس، پیش بینی عملکرد سال ‪ ۸۷‬و همچنین آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران است.

وی گفت: اگرچه طبق مقررات بورس شرکت مخابرات ایران باید گزارش عملکرد سه ماهه اول سال را حداکثر تا ‪ ۱۵‬مردادماه به بورس ارایه کند اما امیدواریم که تا قبل از آن تاریخ کارهای مربوط به عرضه سهام مخابرات پایان یابد.

رحمانی در خصوص وضعیت عرضه‌ها در ماه جاری گفت: قرار است سهام پالایشگاه تبریز و شرکت مخابرات برای کشف قیمت و مانده تعهدات مربوط به عرضه سهام پالایشگاه اصفهان به میزان ‪ ۱۵‬درصد عرضه شود.

کد خبر 59279

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز