گروه بورس: اعلام زمان قطعی عرضه سهام مخابرات باز هم به تأخیر افتاد. این خبر قطعاً فعالان بازار اوراق بهادار تهران را که مدت‌هاست چشم به راه ورود مخابرات به تالار خیابان حافظ هستند متعجب نمی‌کند.

به عبارت ساده‌تر بازار سرمایه از چند ماه پیش به تعویق و تاخیر با دلیل و بی‌دلیل عرضه اولیه سهام شرکت مخابرات عادت کرده وبا تکرار این تجربه شگفت زده نمی‌شود.

به این ترتیب وقتی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه بالاخره تکلیف واگذاری شرکت متبوعش وتاریخ عرضه سهام آن مشخص خواهد شد تقریباً همه انتظار داشتند که این وعده هم به سرانجام نرسد.

البته همانطور شد که انتظار می‌رفت و صابر فیضی در روز موعود از تاخیر دوباره در اعلام نظر سازمان حسابرسی خبر داد.

او به همشهری گفت: سازمان حسابرسی در نامه‌ای که پنجشنبه هفته گذشته تنظیم وبه نشانی شرکت مخابرات ارسال کرده از تایید افزایش سرمایه شرکت مخابرات خبر داده است.

به گفته فیضی، این نامه دیروز به دست متولیان شرکت مخابرات رسیده امابراساس همین نامه تایید نهایی سازمان حسابرسی به تایید قیمت پایه سهام از سوی این سازمان منوط شده است.

اودر ادامه و درواکنش به منتقدان شیوه فعلی واگذاری مخابرات تصریح کرد: تصوراین افراد از مخابرات، شبکه‌ای متشکل ازرشته‌های سیم مسی است؛ پدیده‌ای که عمر آن در دهه60 به پایان رسیده به همین علت هم از ایجاد انحصار ابراز نگرانی می‌کنند.

فیضی پیشنهاد واگذاری استانی شرکت مخابرات را هم بر خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری و مصوبه دولت توصیف کرد و افزود: از نظر شرکت مخابرات، همه مقدمات برای عرضه سهام و ورود به بورس آماده است، در نتیجه منتظر اعلام رای نهایی سازمان حسابرسی وخصوصی‌سازی‌ هستیم.

از سوی دیگر آن طور که رئیس سازمان حسابرسی اعلام کرده،  ظاهرا قرار نیست انتظار شرکت مخابرات طولانی شود.کاظم نجفی علمی به فارس گفت: اطلاعات مالی شرکت مخابرات تا پایان هفته جاری آماده و ارائه خواهد شد.

او تاکید کرد: بررسی اطلاعات مالی این شرکت از یک هفته پیش آغاز شده و تا پایان هفته به سازمان خصوصی‌سازی‌، سازمان و شرکت بورس ارائه خواهد شد.البته این همه داستان نیست؛

به عبارت دیگر تنها زمانی می‌توان به عرضه سهام شرکت مخابرات در هفته آینده امیدوار بود که تا سه‌شنبه این هفته تمامی اطلاعات مالی حسابرسی شده به دست بورس برسد.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس دراین خصوص به فارس گفت: درصورت ارائه اطلاعات مالی شرکت مخابرات و تعهدنامه وزارت ارتباطات در هفته جاری، امکان عرضه سهام این شرکت در هفته آینده وجود دارد.

به گفته رحمانی، این شرکت بزرگ دولتی آماده قیمت گذاری و کشف قیمت در بورس است و در صورتی که اطلاعات مالی حسابرسی شده و تعهدنامه سهامدار عمده‌ یعنی وزارت ارتباطات تا روز سه‌شنبه جاری ارائه شود هفته آینده عرضه اولیه شرکت مخابرات در بازار اول بورس انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: بورس امانتدار مردم است و باید با شفاف‌سازی‌ کامل شرایط سرمایه‌گذاری پایدار و اعتماد عموم مردم را فراهم کند.

اطلاعیه بورس

سازمان بورس با صدور اطلاعیه‌ای نحوه تخصیص سهام به کارکنان شرکت مخابرات را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، سازمان خصوصی‌سازی‌ صرفاً در چارچوب مصوبات دولت، ۵ درصد سهام را با قیمت‌های ترجیحی برای کارکنان مخابرات در نظر گرفته و طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ و براساس مقررات، مازاد بر آن، امکان تخصیص سهام به کارکنان مخابرات خارج از ساعت معاملات وجود ندارد.

کد خبر 59112

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز