چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه محیط زیست: سولی‌دره تبریز که به خاطر طبیعت زیبایش همواره یکی از مناطق مورد توجه طبیعت دوستان تبریزی بوده، قربانی ساخت‌وسازهای شهری می‌شود.

توفیق وحیدی آذر، یکی از دوستداران طبیعت با اعلام این خبر به همشهری گفت: سولی دره تبریز از دره‌های کوهستان سرخاب به‌دلیل وجود چشمه‌های متعدد و پوشش گیاهی از جاذبه‌های طبیعت گردی این شهر محسوب می‌شود، اما بی‌مهری مسئولان سبب شده تا برخی برای ساخت وساز این دره زیبا را از خاک پر کنند تا روی آن واحد‌های مسکونی بسازند.

این درحالی است که این دره یکی از راه‌های صعود و ورود به کوهستان سرخ فام سرخاب (عینالی) است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این دره تاکنون پر‌شده، افزود: صرف‌نظر از تخریب طبیعت زیبای این منطقه و از دست‌رفتن کاربرد گردشگری آن، این دره از نظر زمین‌شناختی به‌واسطه قرار گرفتن در ادامه گسل آناتولی برای خانه‌سازی مناسب نیست و بدیهی است درصورت وقوع زمین لرزه هرسازه‌ای که در این منطقه واقع شده باشد، با خطر جدی مواجه می‌شود.

به گفته وی، تخریب این دره، زیستگاه‌های حیات وحش واقع در آن را تخریب می‌کند تا آن‌جا که روباه‌ها برای آشیانه‌سازی وارد محوطه‌های حریم شهری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و طبیعت زیبا و بکر سولی دره با ریزش نخاله‌های ساختمانی و زباله پرشده به‌طوری که این پارک طبیعی و زیبا که محصول قرن‌ها و سال‌ها دگردیسی و حرکت در زمین است، به سوی خرابی کامل می‌رود، تصریح کرد: نگاه مسئولانه به محیط زیست و ایمنی شهر می‌تواند مانع تخریب این طبیعت زیبا شود.

کد خبر 60003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز