به گزارش همشهری آنلاین، سید علی محتشمی پور با اعلام این خبر گفت: در گام نخست و به منظور آغاز ساماندهی فرآیند اسقاط تاکسیهای فرسوده از ابتدای 1401 اقدام به اعلان فراخوان همکاری و ارسال فرمتی مشخـص به آن دسته از مـراکز اسقاط شهـر تهران که تمـایل به همکـاری در این زمینه داشتـه اند، کردهایم.
او افزود: طی تکمیل این فرمها، مراکز به شکلی مشخص قیمت مد نظر خود برای پرداخت ارزش اسقاط (به تفکیک هر نوع دستگاه تاکسی و نیز مبلغ کسورات ناشی از نواقص خودرو) را تعیین میکنند. همچنین مکلف میشوند، نسبت به واریز وجه اسقاط به حساب مالکان تاکسی و صدور گواهی آن طبق زمانبندی اعلامی خود، اقدام کنند که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، با مرکز خاطی قطع همکاری میشود.
محتشمی پور در ادامه با اشاره به این نکته که برنامه اسقاط تاکسیهای فرسوده در سالهای گذشته از نظم و شفافیت مورد نیاز برخوردار نبود گفت: به همین دلیل تصمیمی اتخاذ شد که این فرآیند اصلاح و اطلاعات مراکز اسقاط بر روی مبادی اطلاع رسانی سازمان بارگذاری شود تا رانندگان تاکسیهای فرسوده بتوانند به طور کامل به اطلاعات مربوط به این مراکز دسترسی داشته باشند و شخصا نسبت به انتخاب مرکز مد نظر خود اقدام کنند.
معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران پایان اردیبهشت ماه را زمان تغییر قیمتهای اعلامی این فرآیند اعلام کرد و افزود: مراکز اسقاط تا پایان دومین ماه سال 1401 مکلف به اقدام بر مبنای شرایط اعلامی هستند. اما از آنجا که پیش بینی میشود در خرداد ماه با تغییر قیمت اسقاط تاکسیهای فرسوده مواجه باشیم در بازه زمانی مناسب مجددا نسبت به انجام فرآیند اعلان فراخوان و دعوت به کار مراکز علاقه مند و اخذ مبالغ پیشنهادی آنها اقدام میکنیم.
وی با اشاره به این که زمان بازگشایی پاکات مراکز اسقاط به اطلاع تاکسیران های محترم میرسد گفت: در صدد هستیم فرآیند بازگشایی پیشنهادهای دریافتی را به طور مستقیم و از طریق مبادی اطلاع رسانی سازمان به صورت زنده به سمع و نظر رانندگان تاکسی برسانیم.
نظر شما