مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

از آنجا که دزدی و سرقت از خانه ها و مکان های اداری و تجاری داستانی بدون پایان است، درب های ضد سرقت با توجه به امنیت بیشتری که ایجار می کنند در مقایسه با درب های معمولی مورد استقبال قرار گرفته اند.

درب ضد سرقت

 پیشگیری از سرقت، از مهم ترین عامل نصب درب های ضد سرقت می باشد تا امنیت ساختمان شما بیشتر شود. نکاتی در خرید درب های ضد سرقت وجود دارد که بر کیفیت و همچنین قیمت آن تاثیر گذار است. در این بین درب های ضد سرقت به خودی خود به دو سبک فلزی و چوبی تقسیم میشوند. در ادامه مطلب به این موضوع که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی پرداخته ایم.

عکس های نمونه کار درب ساختمانی اجرا شده توسط نوین کابین را از دست ندهید.

ابعاد درب ضد سرقت و طراحی آن به گونه ای است که در برابر دستکاری و تخریب ایمن است و تا حد زیادی از ورود سارقان به داخل منزل یا مکان مورد نظر جلوگیری می کند. این روز ها بیشتر درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه و چین هستند. اما اخیرا قطعات بسیاری از آنها به کشور وارد شده و تولید کنندگان ایرانی توانسته اند درب های ضد سرقت با کیفیتی تولید کنند که هم سطح با نمونه های خارجی باشد.

مزایای درب ضد سرقت

در ادامه چند مورد از مزایای درب ضد سرقت را معرفی می کنیم:

  • امنیت و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • تنوع و زیبایی قابل توجه محصول نهایی
  • عایق صدا و کاهش حریق
  • قابلیت نصب دوربین هوشمند بر روی درب ضدسرقت
  • مقاومت بالا در مقابل آب و سرما
  • دارای قفل‌های متنوع ایمنی
  • قابلیت نصب دزدگیر
  • عمر طولانی و نشکن بودن
  • نیاز همیشگی به کلید اصلی
  • امکان نصب قفل دیجیتالی بر روی آن

معایب درب ضد سرقت

در کنار مزایای بسیاری که این درب ها در بر می گیرند یک عیب نیز دارند. آن هم این است که در هنگام آتش سوزی، اگر قفل این درب ها از آلیاژهای غیراستاندارد ساخته شده باشد،  ممکن است قفلشان گیر کند و باز نشوند. در نتیجه آتش نشان ها هم نمیتوانند وارد خانه شده و آتش را مهار کنند. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود که در هنگام خرید درب ضد سرقت توجه داشته باشید که قفل آن استاندارد باشد.

ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که درب ضد سرقت چوبی بهتر است یا فلزی؟ در ادامه به بررسی ویژگی های این دو درب ضد سرقت و پاسخ به این سوال می پردازیم:

درب ضد سرقت چوبی چیست؟

درب ضد سرقت چوبی

درب های ضد سرقت دارای جنس های متقاوتی می باشند. یکی از انواع درب های ضد سرقت، درب های چوبی هستند. قسمت داخلی این درب ها از جنس چوب است که معمولا از چوب راش، گردو، صنوبر، چنار، افرا، ملچ، گیلاس و... استفاده می شود و روکش این درب ها معمولا از جنس MDF یا PVC است. نوع دیگری از چوب ها نیز در این درب ها به کار می رود که از درخت کاج روسی تهیه می شود و از روسیه به ایران وارد می شود.

راهنمای خرید درب چوبی را بخوانید تا سرتان کلاه نرود.

مقاومت درب های چوبی در برابر آتش کم است. البته به تازگی درب های ضد سرقت چوبی با مقاومت بالا در برابر آتش و رطوبت نیز ساخته شده اند. چوب های با رنگ تیره تر مقاوم تر هستند این رنگ درب های ضد سرقت مانع انتقال حرارت و صدا می شوند و در برابر ضربه نیز استحکام بیشتری دارند. این چوب ها چگالی و وزن بالایی دارند و به آنها چوب سخت می گویند.

در مقابل نرم چوب ها رنگ روشن دارند و چگالی و وزن آنها کمتر است در نتیجه مقاومت کمتری دارند. معمولا در درب های چوبی یک یا دو ورق فولادی به عنوان پشتیبان استفاده می شود. این ورق ها باعث افزایش وزن شده باید از یراق محکم برای نگهداری آنها استفاده کرد.

درب ضد سرقت فلزی چیست؟

نوع دیگری از درب های ضد سرقت درب های فلزی هستند. این درب ها با ساختار فلزی محکم ایمنی بسیار بالایی را تامین می کنند. درب های ضد سرقت فلزی استحکام بالایی دارند.مقاومت این درب ها در مقایسه با درب های چوبی دارای مقاومت بیشتری هستند و برای تامین امنیت ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها از جنس استیل گالوانیزه و سفید ساخته و سپس رنگ می شوند.

درب های ضد سرقت فلزی می توانند دارای چندین قفل در قسمت های مختلف باشند در حالی که درب های چوبی از این ویژگی برخوردار نیستند اما ظاهر زیباتر و جذاب تری دارند. درب ضد سرقت فلزی عایقی بسیار قوی در برابر آتش، سرما، گرما، صدا و گرد و غبار می باشند. تغییرات دمایی شدید روی آنها تاثیر ندارد و این درب ها دچار تغییر شکل فیزیکی و تاب خوردگی نمی شوند.

مزایای درب ضدسرقت چوبی

مزایای درب ضد سرقت چوبی

عدم هوا خوردگی

درب های چوبی دچار هواخوردگی نمی شوند. در نتیجه کیفیت و ماندگاری آنها در این زمینه نسبت به درب های فلزی بیشتر می باشد. درب های فلزی در معرض هواخوردگی قرار دارند مگر این که از فلزی خاص در آنها استفاده شده باشد.

زیبایی ظاهری

درب های ضد سرقت چوبی از زیبایی بیشتری برخوردار هستند و با سلیقه ایرانی ها سازگارتر است. جنس چوب این درب ها جذابیت زیادی به محیط می بخشد در نتیجه ظاهر بهتری دارند.

تنوع طرح

یکی از عوامل زیباتر شدن نمای ساختمان، طرح روی درب ضد سرقت آن می باشد. درب ضد سرقت چوبی دارای طرح های متنوعی است. هر طرح مدرن و زیبایی که مد نظر شما باشد بر روی این درب ها قابل اجرا است. اما درب های فلزی دارای تنوع طرح کمتری هستند.

ورق فولادی پشتیبان

درب های چوبی سه لایه هستند که لایه میانی آن ها از جنس فولاد است و به آن ورق پشتیبان می گویند. این لایه باعث می شود تا ایمنی درب چوبی به میزان زیادی افزایش پیدا کند و راه برای ورود سارقین بسته شود. اما این مساله در خصوص درب های فلزی وجود ندارد و هیچ ورقی به عنوان ورق حامی یا پشتیبان در آن بکار نرفته است.

مزایای درب ضد سرقت فلزی

  • مقاومت و استحکام مناسب در برابر ضربه
  • قابلیت نصب چندین قفل
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی
  • نصب ساده و آسان
  • نصب آسان نرده و حفاظ
  • قیمت درب ضد سرقت فلزی

اگر بخواهیم برترین تولید کننده انواع درب چوبی را به شما معرفی کنیم باید به فروشگاه نوین کابین اشاره نماییم. نوین کابین به عنوان تولید کننده درب های چوبی اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی درب نموده تا درب های تولید خود را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار هم وطنان عزیز قرار دهد. در این فروشگاه امکان ارسال محصولا به تمام شهرهای ایران فراهم شده است. این شرکت معتبر برای کسانی که نوین کابین را در گوگل سرچ کنند و عکس آن را به دایرکت مجموعه ارسال کنند جایزه ارزشمندی در نظر گرفته است. شانس خود را امتحان کنید.

کد خبر 670686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha