مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

در این راهنما برای درک الگوی کندل چکش معکوس، به شما نشان خواهیم داد که این نمودار چگونه به نظر می‌رسد، اجزای آن را توضیح می‌دهیم، به شما یاد می‌دهیم که چگونه آن را با یک مثال تفسیر کنید، و چگونه با استفاده از آن معامله کنید.

صفر تا صد کندل چکش معکوس را اینجا بخوانید

. اگر چیزی درباره کندل چکش معکوس نمی دانید، می‌توانید به مقاله "کندل چکش معکوس چیست؟" مراجعه کنید.

کندل چکشی چیست؟

چکش یک الگوی قیمت در نمودار کندل است که زمانی اتفاق می‌افتد که یک سهام به میزان قابل‌ توجهی پایین‌تر از باز شدن آن معامله می‌شود. اما در بازه زمانی نزدیک به قیمت باز شدن بسته می‌شود. این الگو یک کندل چکشی شکل را تشکیل می‌دهد که در آن سایه پایین حداقل دو برابر اندازه بدنه واقعی است. ظاهر کلی کندل چکش به این صورت است که بدنه اصلی کندل نمایان گر قیمت آغاز و پایان بازار در یک سهم است و سایه طرفین این بدنه کمترین و بیشترین قیمت معاملهشده را نشان می‌دهند.

تفاوت بین کندل چکشی و دوجی

دوجی نوع دیگری از کندل با بدنه واقعی کوچک است. دوجی به معنای بلاتکلیفی است زیرا دارای سایه بالایی و پایینی است. دوج ممکن است یک تغییر قیمت یا ادامه روند را نشان دهد. این تفسیر بسته به کندل تأییدی که در پی خواهد آمد، انجام می‌پذیرد.

کندل چکش معکوس چیست؟

شکل گیری کندل چکش معکوس عمدتاً در پایین روندهای نزولی رخ می‌دهد و می‌تواند به عنوان هشداری درباره الگوی برگشت صعودی بالقوه عمل کند. چیزی که در روز بعد پس از الگوی چکش معکوس اتفاق می‌افتد، چیزی است که به معامله گران این ایده را می‌دهد که آیا قیمت‌ها بالاتر یا پایین تر می‌شوند یا خیر.

چکش معکوس چه شکلی است؟

سازند چکش معکوس زمانی ایجاد می‌شود که قیمت باز، کم و بسته تقریباً یکسان باشد. همچنین، سایه بالایی بلند است که باید حداقل دو برابر طول بدنه واقعی باشد.

کندل چکش معکوس چگونه تشکیل می‌شود؟

زمانی که معامله گران صعودی شروع به جلب اعتماد می‌کنند، کندل چکش معکوس شکل می‌گیرد. قسمت بالای کندل زمانی تشکیل می‌شود که معامله گران قیمت را تا جایی که می‌توانند بالا می‌برند. در حالی که قسمت پایینی فتیله توسط خرس‌ها (یا فروشندگان کوتاه مدت) ایجاد می‌شود که سعی می‌کنند در برابر قیمت بالاتر مقاومت کنند. با این حال، روند صعودی بسیار قوی است و بازار در قیمت بالاتری قرار می‌گیرد.

چکش معکوس به معامله گران چه می‌گوید؟

چکش معکوس به معامله گران می‌گوید که خریداران بر بازار فشار وارد می‌کنند. هشدار می‌دهد که ممکن است پس از یک روند نزولی قیمت معکوس شود. مهم است که به یاد داشته باشید که کندل چکش معکوس را نباید به صورت مجزا مشاهده کرد. همیشه هرگونه سیگنال احتمالی را با ساختارهای اضافی یا نشانگرهای فنی تأیید کنید. در نهایت، قبل از اقدام بر روی چکش معکوس، با مشاور معاملاتی خود مشورت کنید.

محدودیت‌های استفاده از کندل چکش

هیچ اطمینانی وجود ندارد که قیمت پس از کندل تایید به روند صعودی خود ادامه دهد. یک چکش سایه بلند و یک کندل تایید قوی ممکن است قیمت را در دو دوره بسیار بالا ببرد. این اتفاق ممکن است نقطه ایده آلی برای خرید نباشد، زیرا توقف ضرر ممکن است فاصله زیادی با نقطه ورود داشته باشد و معامله گر را در معرض ضرر طولانی مدت قرار دهد.

 چکش‌ها همچنین هدف قیمتی را ارائه نمی‌کنند، بنابراین تعیین پتانسیل پاداش برای معامله چکشی می‌تواند دشوار باشد. 

کندل چکش معکوس صعودی است یا نزولی؟

پس از یک روند نزولی طولانی، شکل گیری یک چکش معکوس صعودی است زیرا قیمت‌ها در طول روز برای حرکت نزولی تردید داشتند. فروشندگان قیمت‌ها را به جایی که در بازار آزاد بودند برگرداندند، اما افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد که گاوها ( معامله گران بزرگ )در حال آزمایش قدرت خرس‌ها ( معامله گران کوتاه مدت) هستند.

چکش معکوس سبز در مقابل قرمز

 زمانی که پایین و باز یکسان باشند، یک کندل سبز و صعودی Inverted Hammer تشکیل می‌شود و نسبت به زمانی که پایین و بسته یکسان هستند (یک چکش معکوس قرمز ) نشانه صعودی قوی تری در نظر گرفته می‌شود .

در ادامه به چند سوال رایج در مورد الگوهای شمعدان چکش معکوس پاسخ می‌دهیم.

 آیا چکش معکوس همان شوتینگ استار است؟

 اگرچه در انزوا، سازند Shooting Star دقیقاً شبیه چکش معکوس به نظر می‌رسد . اما مکان آنها در زمان کاملاً متفاوت است. تفاوت اصلی بین این دو الگو این است که Shooting Star در بالای یک روند صعودی ( الگوی برگشت نزولی ) و چکش معکوس در پایین یک روند نزولی (الگوی برگشت صعودی) رخ می‌دهد.

تفاوت بین یک کندل چکشی و یک شوتینگ استار چیست؟

در حالی که یک الگوی شمعدان چکشی نشانه بازگشت صعودی است، یک الگوی شوتینگ استار نشان دهنده روند نزولی قیمت است. الگوهای شوتینگ استار پس از یک روند صعودی سهام رخ می‌دهند، که سایه بالایی را نشان می‌دهد. اساساً برخلاف کندل چکشی، شوتینگ استار پس از باز شدن طلوع می‌کند اما تقریباً در همان سطح دوره معاملاتی بسته می‌شود. یک الگوی شوتینگ استار نشان دهنده اوج روند قیمت است.

آیا می‌توان بر اساس چکش معکوس خرید کرد؟

توجه به این نکته مهم است که الگوی معکوس هشداری در مورد تغییر احتمالی قیمت است، نه به خودی خود سیگنالی برای خرید. سایر اندیکاتورها مانند شکست خط روند یا کندل تایید باید برای تولید سیگنال خرید بالقوه استفاده شوند.

جمع بندی

در این مقاله با کندل چکش معکوس آشنا شدیم و از کاربردهای آن با خبر شدیم. چند نکته مهم در خصوص این کند وجود دارد که حتما باید به خاطر بسپارید.

  • کندل چکش معکوس زمانی که خریداران فشار می‌آورند روی نمودار ظاهر می‌شود که نشانه بازگشت احتمالی صعودی است.
  • برای شناسایی یک کندل چکشی معکوس، به دنبال یک فتیله بلند بالا، یک فتیله پایینی کوتاه و یک بدنه کوچک باشید.
  • یک چکش معکوس به معامله‌گران می‌گوید که خریداران در بازار اعتماد پیدا می‌کنند.
کد خبر 680481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha