گروه اقتصادی: وزیر کار و امور اجتماعی که از مهم‌ترین اعضای کابینه دولت نهم محسوب می‌شود، به‌طور تلویحی با طرح دولت برای پرداخت نقدی یارانه‌ها مخالفت کرد و گفت: تحول اقتصادی باید از بهره‌وری و الگوی مصرف انرژی شروع شود.

اظهارنظر وزیر کار در حالی است که اختلاف‌نظر اصلی دولت و مجلس درباره طرح تحول اقتصادی در مورد زمان پرداخت نقدی یارانه‌هاست و دولت به‌دنبال آن است که در سال‌جاری این طرح را اجرایی سازد؛ اما مجلس معتقد است به‌علت تورم‌زا بودن این طرح، باید اجرای آن بسیار محتاطانه آغاز شود.

در همین حال، اظهارات وزیر کار نشان می‌دهد در خود دولت هم درباره اولویت‌بندی بخش‌های طرح تحول اقتصادی اختلاف‌نظر وجود دارد.

سید محمد جهرمی، با اظهار بی‌اطلاعی از زمان ارائه‌ لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی افزود: من هیچ‌گونه دخالتی در تهیه‌ و تدوین این لایحه نداشته‌ام.

این اظهارنظر جهرمی به نوعی بیانگر عدم‌موافقت او با این طرح است چرا که جهرمی در 3سال گذشته طراح بسیاری از سیاست‌های اقتصادی دولت بوده است. 

وی دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ لوازم خانگی اظهار داشت: بارها گفته‌ام اگر با تدبیر و طمأنینه در بخش تولید، هدفمند کردن یارانه‌ها تحقق پیدا نکند ضربه جبران‌ناپذیر به تولید وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: تحول اقتصادی در کشور و کاهش شدت مصرف انرژی از واجباتی است که باید در کشور دنبال شود ولی به‌نظر من راهکار اجرای تحول اقتصادی باید از بهره‌وری و الگوی مصرف در انرژی شروع شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از تولیدکنندگان باید به سمت کاهش مصرف انرژی در واحد تولیدی حرکت کنند و البته این کار نباید به تولید آنها ضربه وارد کند، بلکه بهره‌وری انرژی در واحد تولیدی را باید افزایش دهد.

کد خبر 70298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز