تصویری از روز گذشته از یک متهم که به میله‌ای دستبند شده است در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و ضد انقلاب آن را به عنوان یکی از کشته‌های اغتشاشات اخیر به مردم معرفی می‌کند، اما واقعیت ماجرا چیست؟

خدانور لجعه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین، فارس نوشت: مهدی شمس آبادی در تشریح ماجرا اظهار کرد: فردی که عکس وی هم اکنون با نام مستعار خدانور لجعه‌ای در رسانه های معاند در حال گردش است، هویت اصلی او صادق کبدانی معروف به یاغی و از اتباع افغانستانی است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این فرد در تیرماه امسال به جرم سرقت مسلحانه بازداشت و در ۲۷ مردادماه امسال با قرار وثیقه آزاد می‌شود.

وی بیان کرد: این سارق سابقه دار که چندین شاکی خصوصی و سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته در تاریخ ۱۰ مهر ماه حین یک سرقت دیگر در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده است.

شمس آبادی ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری بیش از پیش مردم سیستان و بلوچستان گفت: قطعا این روزها دورغ پردازی و سناریوهای کشته سازی رسانه‌های معاند بیش از پیش برای مردم کشور نمایان شده است. 

پیگیری درباره عکس منتشر شده درباره این سارق نشان می‌دهد زمان آن مربوط به اوایل تیر ماه است و همان زمان نیز توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌شود.

حسینعلی میر دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان نیز از برخورد قضایی با ماموری که اقدام به دستبند زدن این سارق مسلح به میله پرچم کرده از جهت عدم رعایت حفظ حقوق شهروندی خبر داد و گفت:  این ماجرا  که سوژه رسانه های معاند شده مربوط به چند ماه قبل است که فرد دستگیر شده سارقی مسلح بوده اما به سبب اینکه حقوق شهروندی رعایت نشده با ماموری که وی را به میله بسته و اقدام به تصویربرداری کرده برخورد قضایی و قانونی انجام و پرونده مختومه شده است.

مکان عکس نیز حیاط کلانتری ۱۵ زاهدان است که این سارق پس از دستگیری به آنجا منتقل شده اما به علت پُر بودن بازداشتگاه کلانتری، متهم زمانی کمتر از نیم ساعت به میله حیاط دستبند می‌شود تا وضعیت تعدادی از افراد در بازداشت مشخص شود و پس از آن این سارق به بازداشتگاه منتقل شود. 

در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است؛ صادق کبدانی (خدانور لجعه‌ای) در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.  

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در اقدامی عجب تصویر این سارق مسلح را در اینستاگرام خود منتشر کرد. شبکه‌های معاند در دروغی جدید مدعی شده‌اند صادق کبدانی در اغتشاشات زاهدان جان باخته است.

در همین نمونه با آنکه رسانه اینترنشنال خبر این تصویر را در ۴ ماه پیش منتشر کرده است اما مجری این رسانه تروریستی این عکس را به اتفاقات هشتم مهر زاهدان نسبت داده است.

تصاویر | ماجرای عکس جنجالی خدانور لجعه‌ای ؛ دستبند زدن به میله پرچم و لیوان آب روی سکو | واکنش دادستان زاهدان و دادستان نظامی سیستان و بلوچستان

تصاویر | ماجرای عکس جنجالی خدانور لجعه‌ای ؛ دستبند زدن به میله پرچم و لیوان آب روی سکو | واکنش دادستان زاهدان و دادستان نظامی سیستان و بلوچستان

کد خبر 718976
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 46
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • حمید‌ IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    39 86
    لعنت‌ به‌ اینتر‌ آشعال‌ وزالومه‌‌ ها‌ .......... ولی‌ انصافا‌ درست‌ نبود‌ به‌ میله‌ ببندنش‌ .......... واقعا‌ باید‌ اون‌ افسری‌ که‌ اونو‌ بست‌ رو‌ توبیخ‌ کرد‌ ....... این‌‌ چه‌ کاری‌ بود‌ ؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    124 8
    کسی که سابقه چندبارسرقت مسلحانه داشته چطورباوثیقه ازادشده؟
    • زاده IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      بچه ها سخت نگیرید دیگه بگید باشه باور کردیم
  • آراز IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    117 2
    16 فقره سرقت مسلحانه اونوقت چجوری تو خیابان راست راست میگشت؟
  • ایرانی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    83 2
    ومکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین اینقدر مینویسم بلکه وجدان خواب شما بیدار شود کجایید حاج همت و باکری و شهدای 8سال دفاع مقدس .
  • مهندس امیر حسین...... چابهاری IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    78 3
    تعجب آور هست چجوری یک سارق سابقه دار بطور مجدد با وثیقه آزاد شود ودر خیابا نهای شهر بگردد ومجددا دستگیر شود....شما هرچه بگید وبنویسد این روزها مردم باور نمیکنند با این شبکه های ماهواره ای ورسانه های خارجی وانترنشنال وغیره..درضمن نباید با میله پرچم دستندش میزدی وتصویر برداری میکردی شما خودتون میدونید این کار باعث بیشتر خشم وانزاجار مردم و شایه پراکنی دشمنان نظام میشود و خواهدشد. مگه مردم ... بز و گوسفند هستند شما هرکاری باشون میکنی تحمل میکنند نه نباید ماموران انتظامی تصویر برداری هرفردی باشد چه بلوچ افغانی پاکستانی عراقی تاجیک ترکمن واز هر اقوام وملتیتی باشد چه کردوفارس وبلوچ ولر ترکمن و زابلی مازنی وگیلکی وعرب واز هر اقوامی باشد بنظر بنده بزرگترین اشتباه این هست اول با میله پرچم دست بند نمیزدی ودرثانیاا تصویر برداریش نمیکردی وگرچه درحد نیم ساعتی دستبند به دستانش میزدی ولی تصویر برداری نباید میکردی چون همین تصویر برداری برای رسانه های ضد انقلاب سوژه خواهد شد و ما بلوچ ها وتمام ایرانی ها چنین چیزی رو بشدت محکوم میکنیم و از جانب ما این رو ما بشدت محکوم میکنیم
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      27 39
      جسارتا مهندس چابهاری مگه عنوان شد پس از ۱۶ فقره درگیری با قید وثیقه آزاد شده؟ شما که هر دروغی رو باور میکنی دیگه چه فرقی میکنه اینترنشنال بگه یا صدا سیما راستی پیش خودت نگفتی که چرا آمریکا همه چیو تحریم کروهغیر اینترنت و موبایل!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    87 8
    دیگه باور کردن این حرفا خیلی سخت شده شاید از نظر شماها مردم شعور نداشته باشن ولی نه همه مردم ما شعور دارن درک دارن فهم داریه سارق حرفه چطور میتونه با فید وثیقه ازاد بشه وتو خیابان بچرخه اونهم تو جمهوری اسلامی؟؟؟
  • خاکستری IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    94 2
    خواستید ابروشو درست کنید زدید چشم شو کور کردید!!! سارقی که سابقه ۱۶سرقت مسلحانه دارد با قید وثیقه آزاد شده ؟!!! مجدداً در حین سرقت مسلحانه کشته شده ؟! دست قاضی پرونده درد نکنه با این همه رأفت اسلامی و رعایت حقوق شهروندی.!!!
  • ناشناس IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    90 2
    اگر تبعه سارق مسلح بوده با چندین فقره سرقت چرا با وسیقه آزادش کردین ؟ ...
  • بلوچ IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    8 0
    چرا یک مجرم و سارق مسلح باید با وثیقه آزاد بشه
  • سسسس TR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    16 5
    واقعا چه سیستم قضایی با رأفتی داریم،تو ایران یک افغانی بیاد ۱۶ بار سرقت مسلحانه بکنه هیچ کارش نداشتن بعد اگر یک زن ایرانی یک تار موش بیرون باشه میکشننش...