نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه افت قیمت‌ طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود؟ گفت: با توجه به نوع نگاه و مدیریتی که این روزها از سوی مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز وجود دارد به نظر می‌آید در هفته پیش رو هم بازار باثباتی را تجربه کنیم و قیمت‌ها متعادل باشد.

سكه و اسكناس

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، به همشهری آنلاین گفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا با کاهش حدود ۴۲ دلاری همراه بود که در آخرین معاملات که دیروز ۱۸ اسفند انجام شد، هر انس طلا به ۱۸۱۵ دلار رسید.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: از طرف دیگر با کاهش قیمت ارز که در روزهای اخیر اتفاق افتاد از اول هفته تا پایان آن قیمت‌ها سیر نزولی داشت و باعث شد که با کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز، قیمت طلا و سکه هم با کاهش همراه شود. از طرفی با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه هم کاهش یافت و به نوعی می‌توانیم بگوییم بازار برخلاف ۱۰ روز گذشته که هیجانات کاذبی داشت در هفته اخیر به تعادل رسید.

آخرین قیمت‌ طلا و سکه

کارشناس بازار طلا و سکه در مورد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هم بیان کرد: در آخرین معاملات دیروز، قیمت سکه امامی (طرح جدید) به ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ قیمت سکه بهار آزادی (طرح قدیم) به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ و سکه‌های یک‌گرمی هم با یک‌میلیون تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات این هفته به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده هم با ۱۴۰ هزار تومان کاهش هفتگی دیروز به ۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به طور متوسط با حدود ۳۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد حباب سکه در این هفته هم گفت: حباب سکه در هفته اخیر حدود ۲ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که در آخرین معاملات دیروز هر قطعه سکه امامی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب بود.

افت قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

کشتی‌آرای با بیان اینکه درمجموع روند قیمتی در بازار کاهشی بود و هیجانات کاذب در بازار نبود، در پاسخ به این سوال که افت قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود؟ اظهار کرد: با توجه به نوع نگاه و مدیریتی که این روزها از سوی مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز وجود دارد به نظر می‌آید در هفته پیش رو هم بازار باثباتی را تجربه کنیم و قیمت‌ها متعادل باشد.

کارشناس بازار طلا و سکه همچنین توصیه کرد: معمولا کسانی که در بازارهای هیجانی داد و ستد می‌کنند دچار ضرر و زیان می‌شوند اما در مواقعی که بازار در حالت تعادل و آرامش است بهترین موقع برای انجام معاملات است که به نظر می‌رسد هفته جدید، هفته خوبی برای کسانی است که بخواهند در حوزه طلا و سکه داد و ستد انجام دهند.

کد خبر 747578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • علی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    30 0
    سکه ۲۷ میلیون تومان ثباته ؟ ... .... .....
  • سید رضا موسویان IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    20 4
    ۲۸ میلیون قیمت سکه ثباته ...؟ عجب بابا
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    28 2
    روو نیست سنگ پاست!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    18 2
    واقعا دارید به ..... مردم توهین میکنید .
  • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    20 4
    سکه پانزده میلیونی رو دارن میفروشن بیست و هشت میلیون این ثباته
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      4 5
      کی گفت سکه پانزده میلیونی قیمت درستیه؟
  • فروزان IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    17 0
    طلا باید بشه گرمی ۵۰۰ تومان دلار ۱۰ هزار تومان
  • عمار . IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    27 3
    به نام خداوند جان و خرد : تمام سکه باید بشود ۱۰۰ هزار تومان بعد ثابت شود و در نگهداری ثباتش کوشا باشید دلار هم باید بشود ۷ هزار تومان طلای ۱۸عیارهم باید بشود مثقالی ۱۰۰۰ هزار تومان و ثابت نگهش دارید خودروی پراید باید بشود ۷ میلیون تومان بنزین آزاد بشود لیتری ۱۰۰ تومان و تمامی اشیاء واجناس و کالاها و مسکن همه و همه ارزان ارزان ارزان شود و حقوق درآمدهای ملت ایران افزایش یابد تا به راحتی آب خوردن بدون دغدغه و نگرانی قدرت خریدشان در حد انتخاب کردن خودشان برسد یعنی حق انتخاب در خرید داشته باشند تا همه چیزهای مورد ضرورشان را بخرند . و تمامی این مافیای خبیث دلالان دزدان اختلاس گران و نزولخوران فاسد فاسق را از ریشه پاکسازیشان کنید و به زباله دان تاریخ بشر ملعونین بی اندازیتشان تا ایران اسلامی عزیزمان احیاء زنده شود و با سرعت به قله‌ای آرمانهای ارزشی عدالت گسترانه اش برسد....
  • US ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    32 2
    بازار افتاد ه دلالان بی انصاف
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      2 21
      عزیز اینایی شماگفتید بیشتر به بهشت میخوره تا این دنیا،،،ضمنا تورم جهانیه،،،،،چیز دگه کم داشتید اضاف کنید
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    11 0
    امثال ایشان باعث گرانی طلاو ارز هستند که متاسفانه بعنوان کارشناس افاضاتی را مطرح میکنند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    6 2
    وای مرسی چقدر خوبین شما
  • بهرام IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 5
    این سکه بازان تا دیروز می‌گفتند، برای اینکه ارزش پولمون پایین نیاد، مجبوریم سکه و دلار بخریم. خوب عزیز برادر، حالا که وضعیت پول کشورت خوب میشه، دیگه چه مرگته، چرا از پایین آمدن نرخ دلار و سکه ناراحت میشی؟ اگر پولت رو تو بانک نگهداری، به شما سود ۲۲ درصد میده،که نه ارزش پولت پایین بیاد و نه ضرر دلاری و سکه ببینی...
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    8 1
    سکه باید ۲۰ بشه و طلا گرمی ۱و ۷۰۰ بعد بخرین
  • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    8 0
    حالم از این زندگی بهم میخوره ای کاش هروقت آدم دلش بخواست می مرد
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      6 1
      شما چرا برای خودت ارزوی مرگ می کنی فکر می کنی با مردن ملت موضوع درست می شه
  • صراف IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 5
    طلا برج 3گرمی 3/200 میلیون هزار رو رد میکنه حسابتون راحت این پیام منو کاش برج 3بخونید ببینین درست گفتم یا نه.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    4 0
    تا سکه نیاد رو ده میلیون و دلار هم روی 20 25 تومن یعنی شما هیچ کاری نکردید . درضمن سکه 4 5 روز پیش هم همین قیمت بود کدوم کاهش ؟