یکی از موضوعاتی که انسان‌ها را از سایر مخلوقات جدا می‌سازد، حس رقابت بین آنهاست. در حقیقت، ما برای رقابت پا به دنیا می‌گذاریم و پرورش می‌یابیم و در طول زندگی بر سر مسائل عادی یا غیرعادی با هم به رقابت می‌پردازیم.

مسابقات عجیب

به گزارش همشهری آنلاین، وقتی که واژه‌های رقابت و مسابقه به گوش می‌رسند، ناخودآگاه مسابقاتی همچون فوتبال، بسکتبال، شنا و... به ذهنمان می‌رسند که در سراسر جهان برگزار می‌شوند. اما مسابقات شگفت‌انگیزی نیز همچون مسابقه حمل همسر، مسابقه به دنبال پنیر و... نیز در جهان وجود دارند که افرادی که به چیزهای غیرعادی علاقه‌مند هستند، در آنها شرکت می‌کنند. برخی از این مسابقات خطرات زیادی را به دنبال دارند اما افراد ماجراجو نمی‌توانند از شرکت در آنها صرف‌نظر کنند.  

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

ریش و سبیل عجیب 

ریش و سبیل به طور حتم چهره مردان را مردانه‌تر نشان می‌دهد اما برخی از مردان حاضرند برای شرکت در مسابقه، موهای صورت خود را به هر شکلی درآورند. مسابقه ریش‌های عجیب‌وغریب بین هزاران مردی که ریش و سبیل خود را به شیوه‌ای شگفت‌انگیز اصلاح کرده‌اند، برگزار می‌شود. تمام این مردان برای کسب عنوان خلاق‌ترین و بهترین شیوه اصلاح صورت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  

گزنه خوری

چرا یک نفر باید گزنه بخورد؟ به طور حتم افراد فقط برای مسابقه حاضرند این کار را انجام دهند! تاکنون هیچ کجای دنیا جز انگلستان چنین مسابقه عجیبی را میزبانی نکرده است. در این مسابقه، شرکت‌کنندگانی از نیویورک، استرالیا و ایرلند شمالی به رقابت می‌پردازند. در مسابقه خوردن گزنه، شرکت‌کنندگان باید در مدت زمان یک ساعت تا جایی که می‌توانند، گزنه «گیاه پرتیغ»، را بخورند و فردی که بیشتر از دیگران از این گیاه میل کند، برنده مسابقه خواهد بود.  

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

پرتاب نخود فرنگی 

هنوز در انگلستان، مسابقه پرتاب نخودفرنگی در روستای ویتچام برگزار می‌شود. در این مسابقه، نخودهای سبزرنگ کوچک با تفنگی مخصوص به سوی هدف پرتاب می‌شوند. مسابقه جهانی پرتاب نخودفرنگی از این روستا از سال ۱۹۷۱ میلادی برگزار می‌شود. امروزه شرکت‌کنندگان این مسابقه از تفنگ‌هایی که با لیزر هدایت می‌شوند، استفاده می‌کنند.

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

به دنبال پنیر

افرادی که پنیر را دوست دارند، برای پیدا کردن آن با هم به رقابت می‌پردازند. پنیر چرخان احتمالا یکی از ساده‌ترین مسابقات عجیب‌وغریبی است که هر ساله برگزار می‌شود. دلیل قابل‌قبولی وجود ندارد که چرا یک مرد باید برای پنیر مبارزه کند. شرکت‌کنندگان در مسابقه به دنبال پنیر حتی حاضر هستند در ازای به دست ‌آوردن آن، استخوان‌هایشان شکسته شود. حتی در این مسابقه افرادی بوده‌اند که برای برنده شدن دچار ضربه مغزی شده‌اند.

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

به همین دلیل بعضی‌ها به شدت با این مسابقه مخالف هستند چون معتقدند که حاضرند این آدم‌های بیکار هرچقدر می‌خواهند با کمال میل بیماری ناشی از خوردن پنیر فاسد را تحمل کنند اما دلیلی وجود ندارد که به خاطر پنیر جان خودشان را از دست بدهند.  در این مسابقه از بالای تپه، تکه پنیری چرخانده می‌شود و مسابقه‌دهندگان به دنبال آن  می‌دوند.

نخستین فردی که با پنیر از خط پایان در پایین تپه بگذرد، برنده مسابقه خواهد بود. شرکت‌کنندگان در مسابقه به دنبال پنیر، خود را از بالای تپه به پایین پرتاب می‌کنند و  تلاش می‌کنند تا پنیر در حال غلتیدن را به دست ‌آورند اما از آنجا  که گرفتن پنیر دشوار است، این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است در سال ۱۹۹۷ میلادی، پنیر به سمتی اشتباه چرخانده شد و به طور تصادفی یکی از تماشاچیان را مصدوم کرد. سال گذشته این مسابقه ۱۵ هزار نفر را جذب کرد.  

سونای جهانی

مسابقه سونای جهانی هر ساله در ماه آگوست در فنلاند برگزار می‌شود. این مسابقه در سال ۱۹۹۹ میلادی شروع شد. شرکت‌کنندگان از ۲۰ کشور جهان با مسؤولیت خود در مسابقه به رقابت می‌پردازند و باید فرمی را پیش از مسابقه امضا کنند و بپذیرند دست به هیچ اقدام غیرقانونی‌ای نخواهند زد.

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

مسابقه‌دهندگان باید در سونای ۱۱۰ درجه بنشینند. آنها نمی‌توانند هیچ سطحی را با دست‌های خود لمس کنند و باید روی زانوهای خود باقی بمانند. فردی که بتواند مدت زمان طولانی‌تری در حمام سونا دوام بیاورد و در پایان بدون کمک ‌دیگران بتواند از اتاق خارج شود، برنده مسابقه اعلام می‌شود. تصور اینکه انسان به آرامی و به صورت زنده در یک اتاق پخته شود، برای ما جالب به نظر نمی‌رسد اما شاید در مکانی مانند فنلاند که مردم حاضر هستند هر کاری انجام دهند تا از سرمای منجمدکننده فرار کنند، شرکت در این مسابقه فرصتی فوق‌العاده عالی به شمار آید.  

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

غواصی در باتلاق

کدام جذاب‌تر به نظر می‌رسد؟ غواصی در آب آبی رنگ شفاف یا باتلاقی گل‌آلود و مملو از خزه که بوی بسیار نامطلوبی می‌دهد؟ خب، معلوم است اما افراد عادی ترجیح می‌دهند در آب‌های سالم و تمیز غواصی کنند  اما افرادی که ماجراجو هستند و دنبال کارهای عجیب و غریبند، گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. مسابقه جهانی غواصی در باتلاق هر ساله در ماه آگوست در ولز برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه، باید در باتلاق و فقط با استفاده از شنای قورباغه  به غواصی بپردازند.  

جمع آوری کرم

شرکت‌کنندگان از سراسر جهان جمع می‌شوند تا در مسابقه هیجان‌انگیز ۳۰‌دقیقه‌ای شرکت کنند و کرم‌ها را از روی زمین جمع‌آوری کنند. مسابقه جهانی جمع‌آوری کرم در سال ۱۹۸۰ میلادی آغاز شد و اکنون هر ساله در آمریکا برگزار می‌شود. این مسابقه توسط جان بیلی که قوانین اصلی این مسابقه را نوشته است، ساماندهی شد. رکورد جهانی‌ای که اخیرا به دست آمده و در رکوردهای گینس به ثبت رسیده، متعلق به نوجوانی بوده که ۵۱۱ کرم را در ۳۰ دقیقه جمع‌آوری کرده است.  

کشتی پنجه

مسابقه کشتی پنجه هر ساله در انگلستان برگزار می‌شود. کشتی پنجه که بازی مورد علاقه کودکان است، امروزه به عنوان مسابقه رقابتی برگزار می‌شود. این مسابقه نخستین‌بار در سال ۱۹۷۶ میلادی برگزار شد. علاقه‌مندان به این مسابقه در سال ۱۹۹۷ تلاش کردند تا آن را در مسابقات المپیک ثبت کنند اما از سوی مسؤولان مورد موافقت قرار نگرفت.

این مسابقه مانند کشتی معمولی است اما قانون آن، این است که هر دو بازیکن روی زمین می‌نشینند و پای آنها  به یکدیگر قفل می‌شود. زمانی که مسابقه شروع می‌شود، بازیکنان باید روی زمین بنشینند؛ در غیر این صورت بازیکنی که از روی زمین برخیزد، فاقد صلاحیت برای ادامه مسابقه خواهد بود. هرکسی بتواند پنجه‌پای دیگری را بخواباند برنده مسابقه است.

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

سنگ، کاغذ، قیچی

چگونه جنگ‌ها می‌توانند بدون خونریزی خاتمه یابند؟ با سنگ، کاغذ، قیچی! درحقیقت، تمام بحث‌ها، درگیری‌ها و مخالفت‌ها باید با بازی نهایی سنگ، کاغذ، قیچی حل شود. تا وقتی که سیاستمداران جهان روش سنگ، کاغذ، قیچی را بپذیرند، شرکت‌کنندگانی که به اندازه کافی از شجاعت برخوردار هستند، می‌توانند سنگ‌ها را بپوشانند، کاغذها را پاره کنند و قیچی‌ها را بشکنند تا ۱۰ هزار دلار به دست‌ آورند. این تفریح قدیمی دوران مدرسه، اکنون به مسابقه‌ای حرفه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است. برنده خوش‌شانس مسابقات سال گذشته توانست ۵۰ هزار دلار را از آن خود کند.  

پرتاب سنگ

پرتاب سنگ وسیله وقت‌گذرانی و تفریح بیشتر آدم‌ها بوده است اما افرادی که استعداد کمتری دارند و ممکن نیست ستاره بیس‌بال، فوتبال، والیبال و... شوند، می‌توانند در مسابقات جهانی پرتاب سنگ شرکت کنند و در این مسابقات بدرخشند. این مسابقات هر ساله در ماه سپتامبر در کشور اسکاتلند برگزار می‌شود. برنده این مسابقه، فردی است که موفق شود سنگ را  به دورترین فاصله ممکن پرتاب کند.  

رقابت‌ های دیدنی و باور نکردنی

برج سازی با انسان

مسابقه برج‌سازی با انسان سپتامبر هر سال در کشور اسپانیا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه این است که بلندترین برج با روی هم  قرار گرفتن افراد  روی نفرات دیگر ساخته شود. بعضی از شرکت‌کنندگان در این مسابقه حتی قادر هستند تا نه نفر روی هم قرار گیرند. برخی از تیم‌های شرکت‌کننده با وجود تمام خطرات کودکی را به عنوان آخرین نفر در بالای برج انسانی قراری می‌دهند تا برج خود را تکمیل کنند. هر ساله حوادث زیادی در هنگام برگزاری این مسابقه رخ می‌دهد و جالب توجه این است که تعداد زیادی آمبولانس در محل برگزاری مسابقه حضور دارند تا مصدومان را بلافاصله به بیمارستان منتقل کنند.  

 

کد خبر 748755
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha