دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

مریم صدر: اگر اهل تماشای تلویزیون باشید مخصوصا برنامه‌های داستانی، حتما متوجه شده‌اید که با پایان گرفتن سریال‌های «نسیم وصل»، «باران بهاری» و «کلانتر»، آنتن شبکه یک احتیاج به سه سریال جدید برای جایگزین شدن دارد.

 یکی از این سریال‌های جایگزین شده، سریال «زیر تیغ» به کارگردانی محمدرضا هنرمند بود که از هفته پیش چهارشنبه شب‌ها پخش آن آغاز شد و اما دو سریال دیگر قرار است از بین 4 سریال «مدار صفر درجه»، «شیخ بهایی»، «اگر عشق نبود» و «سایه سکوت» انتخاب شوند، هم تصمیم گرفتیم، معرفی مختصری از این سریال‌ها داشته باشیم.

«حسن فتحی و مدار صفر درجه»

حسن فتحی بعد از ساخت چند سریال از جمله پهلوانان نمی‌میرند، فردا دیر است و... با سریال «شب دهم» تبدیل به چهره‌ای آشنا در عرصه سریال‌سازی شد، او این‌بار هم به سراغ تجربه قبلی خود یعنی کار تاریخی رفته و داستان یک جوان ایرانی را در سال‌های 1320 دنبال می‌کند. این جوان ایرانی که برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته، در آنجا به دختری فرانسوی دل می‌بندد، اما با ظهور حزب نازی و جنگ جهانی...

این سریال در 22 قسمت 50 دقیقه‌ای در سوریه، لبنان، مجارستان و فرانسه تصویربرداری شده و شهاب حسینی هم نقش اول آن را به عهده دارد، البته به غیر از او، رویا تیموریان، مسعود رایگان، علی قربان‌زاده، رحیم نوروزی و آتنه فقیه‌نصیری هم در این سریال بازی می‌کنند.

سعید اسدی و شیخ بهایی

خسرو شکیبایی در نقش شیخ بهایی به همراه بازیگران دیگری از جمله فاطمه گودرزی، دانیال حکیمی، کوروش تهامی و... قرار است داستان زندگی شیخ بهایی را در دو مقطع نوجوانی و سالخوردگی به تصویر بکشند.

بخش اول این سریال به دوران نوجوانی شیخ بهایی می‌پردازد، که به خاطر اذیت و آزار عثمانیان به همراه خانواده‌اش مجبور به مهاجرت از جبل عامل لبنان به ایران می‌شود، بخش دوم این سریال هم یک سال از زندگی شیخ بهایی در دوران سالخوردگی بین سال‌های 1020 تا 1021 را نشان می‌دهد. این کار 30 قسمتی را سعید اسدی کارگردانی کرده است.

سایه سکوت

دختری در شب عروسی‌اش پی به هویت واقعی‌اش می‌برد و این آغاز داستانی است که قرار است در 14 قسمت تماشاگرش باشیم. این سریال را جواد افشاری کارگردانی کرده و عبدالرضا زهره کرمانی، سیاوش تهمورث، عنایت بخشی و زهرا سعیدی در آن بازی می‌کنند. کارگردان این سریال می‌گوید که قرار است سریالش جایگزین «کلانتر» شود.

اگر عشق نبود

شبنم قلی‌خانی خیلی پرکار شده و گویا قرار است آنتن تلویزیون از کارهای او خالی نباشد. یک هفته نیست که سریال اولین شب آرامش با بازی او به پایان رسید که قرار است از هفته آینده او را با سریال اگر عشق نبود ببینیم.

اگر عشق نبود، سریالی 26 قسمتی و داستان چند جوان است که پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه شرکتی تاسیس می‌کنند، اما به دلیل بروز پاره‌ای از مشکلات و اختلافات شرکت تعطیل می‌شود و...

مهدی پاکدل، سام درخشانی، برزو ارجمند و مهدی سلوکی این چند جوان هستند که داستان زندگی آنها را فیاض موسوی به تصویر کشیده است.

  • خبرسازان

کمال تبریزی تدوین شهریار را به پایان رساند

کمال تبریزی، کارگردان فیلم‌های یک تکه نان، مهر مادری، ... و سریال دوران سرکشی، تدوین سریال شهریار را به پایان رساند.

این سریال سومین کار این کارگردان محسوب می‌شود و جزو سه سریال بزرگ سازمان صدا و سیما به شمار می‌آید که در آن سه مقطع سنی شهریار به تصویر کشیده می‌شود.

شایان پارسایی، اردشیر رستمی و سیروس گرجستانی به ترتیب نقش‌های کودکی، جوانی و میانسالی شهریار را بازی می‌کنند.

مهتاب کرامتی و مستندی در مورد ایدز

مهتاب کرامتی در مستندی به نام «سرخ» نقش روایتگر داستان را ایفا می‌کند. این مستند برای شبکه چهار ساخته شده و جزو مجموعه «بیست شب» است و به موضوع ایدز می‌پردازد. در این مستند بیماری ایدز از زمان پیدایش تاکنون بررسی شده و در آن با افراد مبتلا و کارشناسان گفت‌وگو شده است. مهتاب کرامتی در زمینه مبارزه با ایدز با یونیسف هم همکاری دارد.

«اد هریس» نقش بتهوون را بازی می‌کند

یکی از فیلم‌های خوب چند سال اخیر، فیلم «آمادئوس» بود که زندگی آمادئوس موتزارت را به تصویر کشیده بود.

قرار است به زودی فیلمی با بازی «ادهریس» در مورد زندگی بتهوون ساخته شود، این فیلم «رونویسی برای بتهوون» نام دارد و داستان آن رابطه خیالی بین آهنگساز و زنی به نام آناهولتز را به تصویر می‌کشد که در سال‌های پایانی زندگی بتهوون، نت‌های او را برایش رونویسی می‌کرد. نقش این زن را «دایان گروگر» بازیگر تروا بازی می‌کند.

«لویس» 8 ماه تمرین کرده تا برای بازی در این نقش آمادگی کامل پیدا کند. او می‌گوید: به غیر از تمرین پیانو، آموزش ویلن، آموزش رهبری ارکستر و... باید به خلق و خوی ناخوشایند بتهوون هم نزدیک می‌شدم. او انرژی فوق‌العاده‌ای داشت و آن را تا زمان مرگ حفظ کرد اما برای او اصلا اهمیتی نداشت مردم چطور درباره‌اش فکر می‌کنند، او در دنیای خودش زندگی می‌کرد.

کد خبر 7557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز