با مخلوط سبزیجات به همراه کمی گوشت چرخ‌کرده کوکوی خوشمزه‌ای می‌توان پخت که نه‌تنها برای شام بسیار مناسب است بلکه ساندویچ آن هم در سفر بسیار می‌چسبد و بچه‌ها هم از خوردن آن لذت می‌برند؛ به‌خصوص آنکه از سس خردل برای طعم‌دار کردن آن هم استفاده کنید.

كوكوی مخلوط

به گزارش همشهری آنلاین، در ضمن با اینکه در این کوکو از گوشت هم استفاده می‌شود ولی قیمت هر پرس آن کمتر از یک هزار تومان است.

۱. سیب‌زمینی، کدو و بادمجان را نگینی خردکرده و سرخ کنید. در این فاصله لوبیا را نگینی خرد کرده و آب‌پز کنید. پیاز را پوست کنده و خلالی خرد کنید. سپس در تابه متوسطی مقداری روغن ریخته و پیاز و گوشت چرخ کرده را همراه با زردچوبه و روغن تفت دهید. در پایان پخت، مقداری آب هم اضافه کنید. به این مخلوط نمک و فلفل و ادویه و لوبیای آب‌پز شده را هم افزوده و بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۲. پیرکس یا ظرف سرامیکی متناسبی آماده کرده و کف و دیواره آن را با کمی روغن چرب کنید. مایه کوکو را در ظرف ریخته و مدت ۴۵ دقیقه آن را در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۰ درجه حرارت دهید. بعد از این مدت، پیرکس را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد، سپس آن را روی ظرف موردنظر برگردانید.

مواد لازم

۵۰۰ گرم سیب‌زمینی
۵۰۰ گرم لوبیا سبز
۵۰۰ گرم کدو سبز
۵۰۰ گرم بادمجان
۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۸ عدد تخم‌مرغ
یک عدد پیاز درشت
یک ق چ ادویه
مقدار لازم نمک و فلفل و زردچوبه
مقدار لازم روغن مایع

‌یه‌جور دیگه

اگر به هر دلیلی در رژیم غذایی‌تان گوشت قرمز را حذف کرده‌اید می‌توانید به جای گوشت چرخ‌کرده از سویا استفاده کنید.

کد خبر 757295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha