سخنگوی سازمان امور مالیاتی از موافقت بانک مرکزی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب های تجاری خبر داد و گفت: بانک مرکزی اطلاعات تراکنش ها و حساب های مشکوک به فعالیت های تجاری، اطلاعات حساب های کارت به کارت، سانتا و پایا و همه اطلاعات و وجوه واریزی این حساب ها را در اختیار سازمان مالیات قرار می دهد.

دستگاه پز

همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: همه افرادی که برای کسب و کار خود از دستگاه های کارتخوان یا دستگاه پوز استفاده می کنند، باید حتما مالیات آن را هم بپردازند. اما عده ای از اصناف و مشاغلی که کسب و کارهای خرد دارند برای فرار از پرداخت مالیات دست به ترفندهای مختلفی می زنند. بسیاری از مشتریان هنگام پرداخت این جمله را می شنوند" پز نکشید؛ کارت به کارت کنید". در واقع اصناف از مشتریان می خواهند که در صورت امکان پول نقد بپردازند یا پول را برایشان کارت به کارت، سانتا و یا پایا کنند. این برخوردها در صنف پزشکی بیشتر دیده می شود و برخی پزشکان بیماران را وادار می کنند تا از دستگاه های عابربانک و باجه ها پول را به حساب نزدیکانشان واریز کنند. عده ای هم از حساب های اقوام و خویشاوندانشان یا منشی شان برای واریز وجه استفاده می کنند. اما در اتفاقی عجیب، برخی کسب و کارها اخیرا حساب دیگران را اجاره می کنند و مبلغ ناچیزی در قبال آن می دهند. در مجموع کارت خوان ها رسما در بازار برای فرار مالیاتی از دور خارج شده اند تا جایی که حتی ترجیح بازاریان این است که مشتریان رقم های پایین را نیز برایشان کارت به کارت کنند. البته یک مورد عجیبی که وجود دارد این است که بانک مرکزی در برخی رستوران ها یا املاکی ها عابر بانک قرار داده و موجب شده تا صاحبان این مشاغل به راحتی به خاطر در دسترس بودن دستگاه عابربانک از مردم وجه نقدی دریافت کنند بدون دادن هیچ مالیاتی به دولت. برخی اصناف هم ابتدا از مشتریانشان می پرسند که قادر به کارت به کارت کردن هستند یا خیر، در این موارد اگر مشتری نتوانست این کار کند و در نهایت فروشنده مجبور به کارت به کارت شد قیمت جنس را به او بالاتر می فروشند تا اینگونه مالیات خود را از جیب مردم بدهند. اما باید دید واکنش سازمان امور مالیاتی در این خصوص چیست و چه اقداماتی برای بستن راه های سواستفاده و فرار مالیاتی در پیش گرفته است.

مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص اصنافی که مردم را وادار به پرداخت پول نقدی یا واریز پول از طریق کارت به کارت، ساتنا و پایا می کنند، گفت: یکی از دلایل استفاده نکردن اصناف از دستگاه های پز، کارمزد تراکنش هاست که توسط بانک مرکزی اعمال می شود و ارتباطی هم به سازمان مالیات ندارد. این مسئله یا هر بهانه دیگری که موجب شود اصناف، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خرد از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند و منجر به فرار از شفاف شدن درآمدهای فروش بشود، واکنش سازمان مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

موحدی ادامه داد: استفاده نکردن از دستگاه های پز موجب می شود تا افراد به دنبال راهکارهای جایگزین برای تبادل پول باشند اما مشاغل و اصناف باید از این موضوع آگاه باشند که سعی ما بر این است که با تعاملی که با بانک مرکزی داریم تا جای ممکن به شفافیت اقتصادی کشور کمک کنیم. بنابراین به دنبال این خواهیم بود کسانی که از حساب های شخصی خودشان کارکرد تجاری می گیرند یعنی سعی می کنند حساب های حاصل از فروش خودشان را با ابزارهایی مانند کارت به کارت انتقال دهند یا حساب هایی را اجاره کنند یا با حساب های اقوام و خویشان یا حساب های منشی خودشان کار کنند باید این موضوع را بدانند که ما به دنبال این هستیم که درآمد حاصل از حساب هایی که مشکوک به فعالیت تجاری هست را شناسایی کنیم و آنها را مشمول مالیات کنیم. 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: کسانی که میزان درآمد خود را آشکار نکرده باشند مشمول کتمان درآمد و تبعات و جرائم حاصل از کتمان درآمد خواهند بود. لذا شرایط موجود برای کسانی که به دنبال فرار مالیاتی هستند آسان نخواهد بود. 

وی در خصوص تراکنش های دستگاه های پز هم اظهار کرد: تراکنش دستگاه های پز مالیات ندارد. وجهی که الان از دستگاه های پز در قالب تراکنش ها کسر می شود، کارمزدهایی است که توسط بانک مرکزی گرفته می شود و ارتباطی به مالیات ندارد. ما اساسا مالیاتی به عنوان مالیات بر تراکنش نداریم که گاها در مورد آن صحبت می شود. مالیات از مجموع درآمد و وجوه واریزی به حساب های متصل به دستگاه های کارتخوان است که به حکم قانون به عنوان حساب های تجاری و حساب های حاصل از فروش تلقی می شود و ما موظفیم آن را به عنوان درآمد فروش تلقی کنیم و اگر بخواهیم مالیاتی بگیریم بر اساس شناسایی این درآمدها باشد.

موحدی در پاسخ به این پرسش که چه حساب هایی تجاری محسوب می شوند، گفت: ما یک سری قواعد برای شناسایی حساب های تجاری برای خودمان داریم که محرمانه است چون اگر بخواهیم این قواعد را در اختیار عموم مردم بگذاریم و آشکار کنیم چه بسا موجب تغییر رفتار سازمان مشاغل و یا کسانی که به دنبال فرار مالیاتی باشند، می شود و عملا انحراف در رفتارهای واقعی مردم را ایجاد می کند. در مورد تشخیص حساب های تجاری با بانک مرکزی به تفاهم می رسیم و بانک مرکزی این قواعد را اعمال می کند و اطلاعات تراکنش ها و حساب های مشکوک به فعالیت های تجاری را در اختیار سازمان مالیات قرار می دهد.

وی این موضوع را هم عنوان کرد: بانک مرکزی اطلاعات حساب های کارت به کارت، سانتا و پایا را هم در اختیار ما قرار می دهد. در واقع همه اطلاعات و وجوه واریزی که به حساب های مختلف صورت می گیرد و طبق آن تفاهمی که با بانک مرکزی داشتیم و طبق قواعدی که مشخص کردیم تمام اطلاعات حساب هایی که تجاری هستند را در اختیار ما قرار می دهد. بانک مرکزی اطلاعات سال ۱۴۰۱ را در اخیرا در اختیار سازمان مالیات قرار داد. ما حدود ۳۰۸ هزار کد ملی که حداقل با یکی از حساب هایشان در یک ماه فعالیت های مشکوک به تجاری را با حساب هایشان انجام دادند را شناسایی کردیم. برای حدود ۱۷۶ کد ملی که پرونده مالیاتی نداشتند، پرونده مالیاتی در حال شکل گیری است.

سخنگوی سازمان مالیاتی در خصوص اینکه آیا سازمان مالیات جلساتی را برای توجیه اصناف برای پرداخت مالیات برگزار کرده است یا خیر هم توضیح داد: ما بارها توصیه و اخطارهای لازم را از طریق رسانه ها قرار دادیم و در جلسات مشترک با اصناف و بازاریان هم به این مسئله اشاره کردیم که اگر فرار مالیاتی داشته باشند برای خودشن عواقب خواهد داشت و آنها مشمول جرایم کتمان درآمد خواهند شد. 

موحدی در مورد کسانی که قرعه کشی های خانگی دارند و جابجایی پول دارند، گفت: فعلا سازمان مالیاتی روی این مسئله ملاحظه ای ندارد و بانک مرکزی باید این مسئله را حل کند. اگر الان مسئله به جایی برسد که حساب این افراد در لیست افرادی که حساب تجاری دارند قرار گرفت و مشمول مالیات شد، افراد می تواند صورت جلسه ای از قرعه کشی که در حال انجام است، تهیه کنند و مدارک و مستندات خود را به سازمان مالیات ارائه دهند تا از خود دفاعی داشته باشند و مشمول مالیات نشوند. اگر حل مشکل را بانک مرکزی به شکل ریشه ای تر باید حل کند.

پاسخ بانک مرکزی به همشهری آنلاین

سخنگوی بانک مرکزی در مورد اینکه اطلاعات حساب های کارت به کارت، سانتا و پایا حساب های تجاری در اختیار سازمان مالیات گذاشته می شود، در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:« من در خصوص این تفاهم نامه اطلاعاتی ندارم.»

همشهری آنلاین در صورت دریافت هر جزئیاتی در این خصوص از سوی بانک مرکزی حتما آن را منتشر خواهد کرد.

به نظر می رسد امسال، سال اخذ مالیات است و سازمان مالیات مصمم به انجام این کار است و به تناسب درآمد از هر شغلی مالیات خواهد گرفت. لذا فرار از پرداخت مالیات نه تنها سودی برای مشاغل ندارد بلکه این افراد مشمول جریمه های کتمان درآمد نیز خواهند شد.

کد خبر 771427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 319
  • نظرات غیرقابل انتشار: 49
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    هر کار کنید از دادن مالیات شانه خالی میکنم ،زیرا :در قبال دادن مالیات هیچ خدماتی نمی بینم
    • ناشناس IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      58 6
      یه عده کارت اعتباری خرید دارن که نمیشه کارت به کارت کرد باهاشون و فقط باید پوز کشیده شه که متاسفانه هیچ گس هم حاظر به کشیدنش نیست
  • مهربان انصاری IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    در مطب ها کلینیک های پزشکی و ندانپزشکی هم باید کارت به کارت کنیم یا پول نقد بدیم فقط مراجعین هستند که باید کارمزد بدن با درآمدهای کلان اجازه نمیدن از دستگاه پوز استفاده کنیم و این عین ظلمه...
  • حسین اصغرزاده IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    سلام سوال این هست که در قبال چه خدمتی باید مالیات داد . ورزشگاه خوب .اتوبان خوب.مدرسه خوب همه هم که به نرخ آزاد حساب میکنید.مالیات رو چیکار میکنید.؟فقط حقوق می دهید.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    راحت دارن دست تو جیب مردم میکنن ... ...
  • شامی نژاد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    این همه مالیات ستانی می کنند در قبالش چه خدمتی بر کسبه محترم رسانده‌اند؟ ... ... ... ...
    • ابوالفضل IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      خدمات خاصی برای کاسب ها ارائه نمیدن ؟منظورتون از خدمات چی هست ؟ چ خدماتی میخواهید ؟ هیچ کاری نمیکنن ؟ دو روز وضعیت امنیت بشه مثل زمان اغتشاشات و نتونید کاسبی کنید ، متوجه میشید که چه خدماتی ارائه میشه . بلاخره هزینه تامین امنیت از کجا میاد ؟ هزار تا خدمات دیگه هم وجود داره که اگر نباشه نمی تونید کاسبی کنید. ولی خودتون بگید چه خدماتی میخواهید
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    باید برای فرار مالیاتی مجازات سنگین قرار داد تا کسی جرات نکند از ۸۵ میلیون ایرانی دزدی کند .
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    من زاهدان چند روز پیش دکتر رفتم مجبورم کردن برم از عابر بانک پول نقد برداشت کنم.باید راهکاری باشه که هرگونه درآمد به هر شکل که شخصی به دست بیاره بابتش مالیات بده تا اینجوری مردم را سردر گم نکنند حالا نقدی باشه،کارت به کارت یا هر نوع دیگه که باشه
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    تا چند وقت دیگه فکر کنم برای نفس کشیدن هم مالیات بخواهید بگیرید.بسه دیگه .خیلی درآمد ها خوبه برای همه چیز مالیات میخواهید.کارت به کارت رو دو برابر کردید.شارژ برای سیم کارت میگیری چقدر مالیات.
  • ... حسینی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    خودتان مردم را به را‌های دیگ تبدیل میکنید،... ... .... ...
  • عبداله IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    واقعا دولت داره به مردم مخصوصا کسبه ظلم میکنه. اگر میشه یه کارتخون بیاره دولت، نصف نصف بهتره. هرچه کار میکنیم میبینم از اجاره بها و پول برق و تلفن اب و گاز و مالیات و اصناف و مالیات کارتخونها شاید چیزی اضافه بیاد و شاید هم نه ... .... ... ... ... آنهای که باید مالیات بدن که فرار دارن ... ... ...
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    بانک مرکزی خبر ندارد که بازاری در تهران جنس را میخرد ولی پول کالا را با کارت مشتری به حساب فروشنده واریز میکند و فقط سود را دریافت میکند . و هیچ ردی از بازاری در خرید و فروش نیست .
  • فریبرز IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    اکثر کشورهایی که مالیات میگیرند حداقل مردمشان در رفاه هستند و خدمات متنوعی دولت به آنها میدهد. ولی در ایران مالیات دریافتی فقط کسری بودجه دولت را جبران میکند ... ... ... ... ....
  • حمید حمیدی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    مالیات در کل دنیا امری لازم الاجرا است و عواید آن صرف عمران و آبادی کشور میشود بخصوص در مناطق محروم چنانچه جریمه های چندین میلیاردی برای فروشندگان بچه زرنگ تعیین کنند و اخذ شود پشت دستشان رو داغ میکنند خواسته باشند زرنگ بازی در بیارند از هر صنفی میخاد باشند
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      168 8
      من یک سال ۵۵۰ میلیون مالیات دادم مهم نیست کسب درآمد کردم باشع پرداخت کردم مهم اینکه از کل ملت ایران مالیات میگیرن بعدش یک نفر ۶هزار میلیارد برمی‌داره میره خارج ب ریش ما میخنده آنوقت ما خودمون بخاطر یک نان یک ساعت صف میمونیم گشور آراد نداره نان گیرمون بیاد راحت
  • رضا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    آقای رییسی بابت چه خدماتی باید مالیات بپردازیم؟
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    مالیات دشمن تولید وباعث افزایش تورم وگرانی میشود.
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    خب اخوی مردم زیر بار تورم دارن له میشن ،شما به کسبه های خرد حتی دستفروشم رحم نمیکنید..در قبال مالیات چه خدماتی رو ارایه میکنین؟؟؟
  • حسین IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    دمشون گرم! یکسری از این دکترا میان بخشی از پولی که دارن اضافی می‌گیرند رو کارت به کارت می کنند. من خودم رفتم دندان پزشکی و دکتر از من ۱۱ تمن می‌گیرند و نرخ مصوب ۷ تمن بود و ۴ تمن براش کارت به کارت میکنم و ۷ تمن باقی مونده رو با دستگاه پز می کشم. دمتون گرم بالاخره یک کار درست کردید.
  • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    گاو ما شیر نمیده ... ماشاله به ....ش !!! دربدترین زمان ممکن وسخت ترین شرایط اقتصادی ... بدترین نسخه برای ملت شریف ایران پیچیدید چرا ؟؟؟ مردم بدی بودیم؟ چکارتون کردیم که اینجوری بهمون فشارمیارید؟ شدیم براتون عین مرغ که توی عزاداری وتوی شادی تون سرمون میبرین صدای مردم چطور درمیادمگه؟ مالیات فی نفسه بدنیست اما طبق قواعدواصول بگیرید هرسال یه درصدی بهش اضاف میکردین وپرداخت میشد امسال یهو صدبرابر افزایش؟
  • Hamid IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    99 15
    باسلام من رفتم معاینه فنی رشت ... ... ... ... گفت برو پول نقد بیار دستگاه پوز ندارم
  • Shahin IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    143 8
    مالیات گرفتن قواعد دارو در قبال مالیات باید سرویس دهی در خوری وجود داشته باشد نه آسفالت نه آب شرب نه هوای پاک نه محیط زیست سالم نه فضای سبز درست نه ساخت و ساز ایمن نه امنیت در کوچه و خیابان نه امنیت غذایی نه حمل و نقل درست نه فضای تفریحی سالم نه مدارس استاندارد... حالا شما سعی کن مالیات بگیری مردم هم از پول نقد استفاده میکنن... مردم باید مالیات روی درآمد بدن ولی بابت خرید هر کدوم از اقلام مصرفی تک به تک ۹درصد هم مالیات بدن پنیر شیر روغن نون و هرچیزی... ما کل درامدمان بعنوان مالیات به اشکال مختلف از جیبمان کش می‌رود.... دولت برای کسری بودجه راه دیگه ای پیدا کند.
  • حسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    خیلی جای سئوال داره کشوری با این همه منابع وثروت باید از مردمش مالیات بگیره در قبال کمترین امکانات بر ای مردمش
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    157 8
    شما از افرادی که پول قرص گرفته تا جهیزیه بخرند هم سوء استفاده نمودید و یارانه ان ها را قطع نمودید . دولت اینقدر دست توی جیب ملت کرده که برای حفظ منافع خودش اقدام به کاری میزند .
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      130 4
      کشورهایی که منابع نفتی و گاز دارن مثل کویت قطر امارات مالیات نمیگیرند ولی ما بجز اینها معادن و هزارتا چیز دیگه داریم که پولش دود میشه و ناپدید میشه و معلوم نیست
  • حسین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    114 5
    واقعاباید بهتون مدال افتخاردادبااین کارهای که بر سر مردم میارین
  • ایرانی آباد انتظارمه BR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    117 4
    برای تامین هزینه های فرانجومی اقایون باید هزارجور مالطات بدهیم
  • ali IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    73 5
    وقتی کارمزد میدیم خب استفاده از کارت خوان اختیاری میشه دیگه کارت خوان میگیریم میزاریم محل کسب قانون اجبار کرده بگیریم ولی استفاده باهاش چون کارمزد داره اختیاری میشه و اینکه به همون حساب کارت به کارت میکنن که همون لحظه بیاد به حساب تا فردا پس فردا دست بانک مرکزی نباشه
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    93 4
    بااینکارها نمیشود مملکت را اداره کرد.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    122 3
    بله ظلم کردن برمردم که شاخ ودم نداره خوش به زمانهای قبل که داروغه میومد ه مالیات میگرفته
  • DE ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    122 5
    آخه چه سودی تو این تورم و کسادی بازاره که دولت دزد و گردن کلفت باج از مردم و به اسم مالیات میخواد ،،،جاده خوب داری،خیابون خوب داری،خیلی به مردم اهمیت میدن،من نمی‌دونم اون چند هزار میلیاردی که ... خوردن چقد مالیاتیش شده خدا به دادش برسه
  • افشین IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    72 13
    دکتر متخصص میشناسم روزی صدمیلیون درآمد داره. فقط هم نقد میگیره. باید بازرسی سرزده بشه از همه مطب ها و کلینیک ها. وگرنه هیچ راه دیگه ای نداره..‌.
  • یک ایرانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    66 11
    اینکه دولت با دقت و مو از ماست کشیدن می‌خواهد مالیات از کسب و کار بگیرد خوب است اما ای کاش این شفاف سازی در خود دولت هم انجام می‌شد ضمن اینکه اگر وضع اقتصادی این مملکت درست و سالم باشد مالیات درست و صحیح هم می‌تواند از مردم بگیرد لطفا در همه امور دقت لازم را انجام بدهید
  • اصغر هوشمند IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    60 4
    والله من مالیات میدم همه چی هم شفاف است چون با مردم رو راست نیستند مشکلات پیش میاد همه کاسبی ها که منفعت نداره ضرر هم توش است اما مرغ اداره مالیات یه پا داره
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    58 5
    دولت هر مالیاتی را وبه هرنحوی که به کسبه وتجار ببندد در نهایت این مصرف کننده هست که باید این مالیات را پرداخت کند چون انها اجناس را گرانتر به مردم میفروشند تا مالیات را از جیب مردم بپردازند مگر اینکه بطور جد ومحکم پیگیر تثبیت قیمت برای مصرف کننده باشد تا زمانی که قیمت را کسبه وتجار تعیین واعمال میکنند این مصرف کننده هست که مالیات میپردازد ومتضرر میشود
  • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    89 6
    جلی تاسف است کشوری که روی معدن طلای سیاه نفت و گاز و برق و سایر منابع طبیعی قرار دارد و جز ثروتمند ترین کشورهای دنیا است بخاطر اخذ مالیات مردمش را در تنگاه قرار دهد و مردمش را تهدید کند که اگر مالیات ندهید فلان درهمان میشود اگر کشوری مثل ترکیه بر اساس مالیات یا توریست ا داره میشه بخاطر این است که ثروت طبیعی و خدا دادی ندارد نه ایران که روی دریای نفت و گاز خوابیده فقط میتوان ابراز تاسف کرد
  • سید علی مشهد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    43 13
    بعضی از فروشگاه ها حتی از مشتری سوال نمی‌کنند که امکان کارت به کارت دارد یا خیر چند روز پیش رفتم یک مغازه طلا فروشی وقتی مارت رو دادم طرف با یک دستگاه به اندازه کارتخوان انتقال وجه رو انجام داد یعنی کارت به کارت کرد و یک مرتبه دیگر در یک سوپر مارکت که حدود 500 هزار تومان خرید کردم خود فروشنده کارت به کارت کرد و با اعتراض من مجبور شد 10 درصد کم کنه تا جایی اعلام نکنم
  • یکی از جنس مردم IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    51 3
    اونی که کسب و کارش خرده برا چی باید مالیات بده. مالیات نباید پلکانی باشه. باید هوشمندانه تر باشه.مثلا تعداد تراکنش های هر کسبی را ببینه مبلغ اش رو هم ببینه بعد مبلغی به عنوان مالیات کم کنه. نه اینکه فلانی فروش مارک های بِرَند داره. روزی دوتا فروش داره مالیات پوز اش میشه ۵ تومن. و چون تراکنش کم بوده مالیات جداگانه ای هم بر نمیدارند. اما اون میوه فروشی باید چیکا کنه؟؟؟ حالا یه قانونی تصویب میکنند که دودش تو چشم کسب های خرد بره
  • پرویز IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    79 7
    دولت حسابی دستشو کرده تو جیب مردم به بهانه های مختلف پولای مردمو میکشه بالا یه روز ماشینهای داخلی رو میبره بالا بعد میچپونه به خلق الله یه روز ماشینهای وارداتی رو ترغیب میکنه تا مردم بخرند بعد ماشینو می یاره پایین تا همه ضرر کنند یه روز مالیات ......خدا فقط خودش رحم کنه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    87 5
    مالبات برای کشوری با این همه منابع بی معنیه.
  • مهران IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    62 5
    آیا درسته من که بیکار شدم کم آوردم ۴۸ ملیون مالیات بدم
  • فرامرز IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    56 4
    دکتر ... در کرمانشاه روزی حداقل صدتا بیمار می بینه و به همه میگه برن باعابربانک واریز کنن. هرویزیت ۱۷۲هزار تومن. اونوقت منه کارگر هرماه مالیات ازحقوقم کسر میشه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    86 8
    اگه مالیات را به خود کشور خرج میشد(خدمات به خود مردم) مردم فرار مالیاتی نداشتند
  • سعید US ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    81 3
    اصل فرهنگ مالیات خوب است ولی این دولت‌ها مالیات را‌ خرج حاصل بی تخصصی خود می کنند
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    43 19
    بعضی از پزشکان وجراحان و طلافروشها از بالاترین درامدها برخوردار هستن و از مالیات فراری حتی جراح هست سکه ی طلا میگیره اونقدر سخت گیری کنین تا مجبور بشن شفاف کنن درامدای واقعیشونو اگرم مثلا جراحا نخواستن کار کنن جریمه ی سنگین بکنین تا راه فرار نداشته باشنو
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    66 7
    اجاره مغازه ها سربه فلک کشیده مردم پول ندارن کاسبی خوابیده چندرغازم که در میارن باید به مالک بدن یا به شما مالیات بدن اونوقت میگید چرا فلان وفلان میکنند؟واقعا چی فکر میکنید ؟وقتی خدماتی نیست مالیات بابت چی؟متوجه نیستید مردم در چه فلاکتی گیر کردن؟درامد ریالی کرایه خونه ومغازه وخرج وبرج دلاری فقط مالیات کم بود
  • مهرداد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    74 4
    تاوقتی سازوکار درستی برای دریافت مالیات ندارید، و هرگونه تراکنش رو کسب درآمد قلمداد میکنید ، این مساله نه بعنوان مالیات بلکه بعنوان زورگیری لحاظ میشه، درضمن مالیات رو در عوض ارائه خدمات میگیرند نه هرجایی بودجه کم آوردن دست تو جیب مردم کنند، همین کارمزد پوز نیز کاملا بی دلیل هستش
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    43 4
    این مالیات سنگینی که دولت وضع کرده ملت مجبورن این کارهارا انجام دهند
  • سید قاسم IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    47 12
    کارگر و کارمند با این حقوق اندک ونا چیز باید مالیات بدهند.اما کسبه وکسایی که شغل آزاد بادر آمد بالا دارند .از دادن مالیات فرار می کنند .مخصوصأ پز شکان محترم که زورشان میاد مالیات بدهند ومردم را مجبور می کنند کارت به کارت بکنند.
  • ناشناس US ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    32 7
    مملکت با داشتن کلی منابع خدادادی تازه کم میارند رفتن از جیب مردم بانکها که برای هر مبلغ جزو هم از تراکنش کسر می‌کنه شهرداری‌ها که هم عوارض هم تراکم هم کسر پارکینگ و///از مردم میگیرند
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    23 1
    اگر سیستم مالیاتی برای تمام مشاغل خرد و کلان بعدالت برقرار باشد هیچ مانعی ندارد که شواهد خلاف انرا نشان میدهد. از طرفی با توجه با توجه به این سیستم (تراکنش پوز) برای دریافت مالیات خیلی از کسبه نمیتوانند به مشتری تخفیف بدهند و با توجه به حاشیه شود کم بعضی از کسبه (فروش بالا و سود کم) عملا متضرر خواهند شد. جدای از همه اینها هزینه های جانبی مثل کرایه, حقوق نیرو و قبوض مصرفی اصلا تاثیری در مالیات ندارد و گفتن مسولبن جهت دفاتر سررسید صرفا جهت تنویر افکار عمومی است. در کل سیستم دریافت مالیات حساب شده نیست
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    42 3
    تکلیف پول نفت، معادن و ....اینها چی میشه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    25 3
    مالیات مالیات...762
  • تنها IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    27 2
    من مجبور شدم وسایل خونم رو بخاطر بدهیذبفروشم،پولش رو به کارتخوانم کشیدند،جالبه بخاطر فروش وسایل خونم هم باید مالیات بدم.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    35 3
    مالیات مالیات دیالوگ ماندگاری از کارتن رابینهود
  • فریاد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    39 2
    اگر مردم در جامعه رفاه عدالت ابادانی و ازادی میدیدند هیچگاه از مالیات فرار نمیکردن .در قبال چه چیزی باید مالیات پرداخت شود .. من خودم کارمندم اجبارا از حقوقمون مالیات برداشت میشه.ولی کسبه حق دارن فرار کنند
  • فقط خدا IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    57 5
    از کارخانه لبنیات مالیات میگیرید از کارگر کارخانه مالیات میگیرید از حمل نقل به فروشگاهها مالیات میگیرید از فروشگاهها مالیات میگیرید از مصرف کننده هم مالیات بر ارزش افزوده میگیرید واسه همینه ی قالب پنیر 5تومنی به دست مصرف کننده میرسه 20تومن و این ناحقیه ..این چ قانون مالیاتیه آخه اقلام خوراکی واسه چی باید مالیات بر ارزش افزوده داشته باشه
  • رضا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    53 1
    مالیات برا کدوم خدمات مالیات باید صرف آبادانی بشه .بالا شهر رو پایین شهر نداره شهر وروستا نداره ..هیییی رابین هود کجایی😂😂اون از آزادراهها آسفالت تا روشنایی وتابلوها اون از داخل شهر پارکها وتوالتهاش اون از حاشیه شهر کلن آسفالت نداره
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    26 1
    نه با اجازه ت،پول نقد بیارید!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    21 3
    مالیات کمک به اقتصاد است ولی امروز انقدر فشار بر روی مردم است که موقع این کار نبود این درامد را از جای دیگر کسب میکردن چون باز هم دست تو جیب مردم خودشون اشاره کردن به گران فروختن جنس وجلو هر کاری را بگیرن کسی نیست گرانی را کنترل کنند چون ارز و دلار در نوسان است هر معازه ای قیمتی میدهد اقایون فقط حرف میزنن بانک هر ساله کارمزد بالا میبره خیلی فقیرن؟ زندگی سخت تر نکنین ای کارها مال روزی که فقیر نباشه گرسنه نباشه همه مشعول کار باشن اصل ول کردین دنبال فرعی افتادین من بی سوادم ولی کار درست نیست اینم مثل حجاب خواست ابروش بر دارن چشمش هم کور شد سر لخت کم بود بیشتر شد واعتقادات مردم کمتر بفکر بیاید
  • تارا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    34 1
    واقعا تو عصر ارتباط وفن آوری یک چرخش مالی در کشور را نمیتونن کنترل کنن شاید هم نمیخوان .تو دنیا بی نظیریم
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    27 3
    مردم فقط یه ماه پول نقد بدن
  • اکبر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    36 3
    افرین خوب نان در سفره مردم می گذارید.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    36 2
    آبادان خرمشهر هنوز آثار جنگ باقیست، وحتی آب آشامیدنی باید بخرند، سیستان وبلوچستان دیگه نگو آنقدر آباد شده مثل اروپا شده، ودر آخر خودتان به همه چیز واقف هستین. لازم به گفتن من نیست. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    38 4
    به پشتوانه تخصصی که در امور مالی دارم، امسال برای بیش از شصت نفر، اظهارنامه رد کردم و مانع از پرداخت پول مالیات شدم. در کشوری که تورم سالانه بالای صد در صد هست، اخذ هرگونه مالیات، یعنی دزدی از جیب مردم.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    36 2
    پولی که از ما می گیرید باید طبق خواست ما خرج شود
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    29 2
    شفاف سازی کنید که کجا ها معافیت مالیاتی دارن
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    21 8
    معلم بدبخت با چندرغاز حقوق ۲میلیون مالیات می ده اون وقت بازاری و پزشک و... این طوری از زیر بار مالیات فرار می کنن.....
  • ناشناس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    13 22
    وضع بدی شده و همه دست در جیب خریدار می کنن؟؟!!!رفتم یک ساک مسافرتی بخرم موقع کارت کشیدن فروشنده یک شماره کارت که به نام خانومی بود را بهم داد و گفت این مبلغ را با عابر بانک برایم کارت به کارت کن!!!؟؟؟به نظرم باید تمامی حساب های مربوط به صاحب مغازه (خانواده فروشنده)زیر نظر باشه و چک بشه .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    30 3
    دولت ورشکسته کم اورده
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    35 2
    هر جا خرید می کنم از وسیله بازی بچه گرفته تا هر چیز دیگه شماره کارت میدن یا پول نقد میخوان. حق هم دارند. مالیات برای چی داده بشه؟ تازه روی تراکنش کارتخوان ها هم کارمزد گذاشتند. این کارمزدها را هم مثل مالیات بر ارزش افزوده که اول قرار بود توسط فروشنده ها پرداخت بشه بعد به فاکتور کالا اضافه شد ، از مردم خواهند گرفت. چقدر عوارض و مالیات و کارمزد؟ چه خبره؟
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    34 2
    جالب 6 ما بیش میگفتن از تراکنش مالیات نمیگیریم.
  • Mohammad IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    23 1
    طرف اومده میگه ``مالیات خود را از جیب مردم بدهند`` نحوه قیمت گذاری رو یک جنس رو باید یاد بگیره بعد بیاد صحبت کنه همه هزینه ها روی جنس رو باید مصرف کننده بده
  • BR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    36 3
    کتمان در آمد نیست ... از مالیات بدون حساب فرار میکنن هرچی در میارن سر سال باید بدن اداره مالیات که هیچ کار مثبتی هم نمیکند معلوم نیست پولها چی میشن
  • محمود احمدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    27 1
    حقیقتا خواستم فعالیت اقتصادی راشروع کنم ولی می ترسم بار اجاره ومالیات را بار نکنه الان حاشیه سود کسبه نصف شده .
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    32 3
    سلام جان مادرتون اینقدر این ملت رو اذیت نکنید .آخه رییس اداره مالیات میاد تو تلویزیون میگه ۹۰درصد مردم ۵الی ۱۰میلیون مالیات میدن اونوقت به خود من ۹۰میلیون مالیات بریدن واقعا که..... یکی نیست بگه بابا بس کنید تو رو خدا تموم کنید این بازیاتون رو ....در ضمن مبلغ مالیات رو خود کارمندان اداره مالیات هم بلد نیستن محاسبه کنن .برا هر کی هر چقدر دوست دارن مالیات می نویسن.
  • منچستریونایتد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    37 3
    کشوری که دارنده دومین گاز دنیا ، سومین نفت دنیا ، کلی منابع معدنی دیگه ، بایدم از مردمش مالیات بگیره
  • کارمند FR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    30 3
    متاسفانه پزشکان و جراحان که در آمد بالایی دارند از مالیات فرار می کنند و مالیات توسط قشر کم درآمد کارگر و کارمند پرداخت می شود.
  • بی کار IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    37 5
    پول زوره این مالیات برای پر شدن جیب یه عده
  • مجتبی اکبری IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    37 4
    برای جاده عوارض و مالیات میگیرن اب و برق و گاز مجانی که وعده داده بودن ابونمان میگیرن جنسی که میخریم ارزش افزوده و ماليات میگیرن واسه خدماتی که انجام نمیدن ماليات میگیرن واسه قبری که بری توش ماليات میگیرن پول نفتی که تو سفره ی ما نیست مالیات میگیرن
  • معلم IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    46 1
    در آینده نه چندان دور پوزهای ریخته شده در خیابان را خواهید دید
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    30 4
    یکمم به جای پول گرفتن از ملت به فکر صادرات باشید
  • FR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    28 4
    هیچگونه فرارمالیاتی نداریم اینجا فقط ضیف ها مالیات میدهند اونی که جراح میگه دلاربخر اونی که دکترهست میگه سکه بخربیارهرسال یه نوع مالیات اضافه میشه اولش برای تراکنش، امسال ،گردش حساب ،سال دیگه بیادچکها،بعدش همه روکداقتصادی میدهند راه رفتی نفس کشیدی مالیات بدی همه جا مالیات میگیرندولی درقبال اون خدمات هم میدهند امیدوارم مشکلات هل بشه بااین تورم به زورشکمه خانواده هامون سیرمیکنیم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    23 3
    من هر وقت میرم یه جا که مبلغ زیادی باید پرداخت کنم طرف بهم میگه کارت به کارت کن.... مثل کامپیوتری ها، مواد شیمیایی فروش ها، و بسیاری دیگر
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    20 4
    طرف میره طلای آب شده میخره دکترهای مال اندوز را میگم
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    25 4
    فنر کامیونم شکسته دیگه پولی نمونده که درستش کنم بااین حال باید ۳۰ میلیون تومان مالیات شغلی بدم +مالیات روی بارنامه،.. اینهمه مالیات !؟